Tråd: Etizolam
View Single Post
Sitat av Brute Goatshag Vis innlegg
Hele greiene med lovverket og politi/tolleres utførelse av den er i beste fall en skandale. Slik som tollen skanner "alt" for tiden, er det nesten nytteløst å ta inn dette snille preparatet. Jeg ville heller innført noen hundre av det, fremfor å kjøpe rivo eller xanor. Men, slik er det.
Jeg fikk stoppet en pakke og etter det har jeg ikke turt å prøve igjen. Nå har jeg imidlertid bestemt meg for å dra utenlands og kjøpe selv. Svimlende liten sjanse for å bli tatt, kontra posten. Tenkte å kjøpe pulver. Det er billigere og lett å gjemme. Strengt tatt er ikke dette ulovlig, så jeg tar sjansen.
Vis hele sitatet...
Jeg har insomni og diagnosen er satt av en søvnekspert etter utredning, så jeg får så mye Rivotril jeg klarer å spise, men foretrekker fortsatt det snillere etizolam som fungerer bedre, har færre bivirkninger, mindre tilvenning og kortere halveringstid. De siste par gangene det har blitt stoppet har jeg ikke engang fått brev om resept, som jeg helt sikkert kunne skaffet til veie. Det er jo komplett idioti at jeg skal være tvunget til å bruke sterkere og verre medisiner enn nødvendig fordi det ikke er registrert som legemiddel i Norge.

Det er strengt talt helt lovlig, og om du kommer fra et annet EØS-land kan du ha med deg lovlig for et helt år, men verken tollere eller politi bryr seg om loven når de handler i "det godes tjeneste".

Problemet med å få resept på noe som ikke har godkjenning i Norge er at legen må ta på seg det fulle og hele ansvaret, noe jeg forstår at leger ikke er spesielt gira på, og derfor har jeg heller ikke spurt om resept på det. Jeg kan fint ta ansvaret for dette selv, og jeg er helt sikker på at jeg ville hatt legens velsignelse (dersom han kjente preparatet) til å bytte ut clonazepam med etizolam.

Det som er sinnsykt irriterende er at tollerne selvfølgelig ikke bryr seg om jeg bestiller paracet eller noe på ebay. De stopper akkurat det de vil, med noen tvilsomme lovparagrafer som tolket på verste måte under tvil kan brukes på akkurat det de vil, og de bare antar at jeg har tenkt å misbruke det og tar seg ikke en gang bryet med å spørre etter dokumentasjon på at jeg har et reelt behov, noe jeg kan dokumentere...