View Single Post
Vet ikke om alderen til jenta er nevnt, men jeg tror mange unge jenter også vil sette pris på "kjønnsnøytrale filmer" så lenge de er gode og griper tak i en. Gossip Girl og sånn er det nok mange jenter som vil like, men det er ikke en god serie, og ikke akkurat noe som stimulerer til sunne verdier (beklager snobbismen, men det er jo sant; dette er sånn som fôrer overfladiske verdier og misnøye med seg selv hos sårbare ungpiger).

Gode "kjønnsnøytrale" filmer og serier: Shawshank Redemption, alt av David Lynch, mye Lasse Hallström (skulle nok passe særlig godt til unge kvinner), Modern Family (kjempemorsomt), The Perks of being a Wallflower, Donnie Darko.

Apropos Brokeback Mountain og det som er skrevet om den i denne tråden: Det er jo en meget god film, med fantastisk skuespill, bra musikk, flott foto, og slett ikke ekkel, selv om jeg kan forstå at noen dobbeltmoralske sjeler har problemer med sexscenene, som for øvrig viser langt mindre kropp enn flere serier for barn på MTV. Synes det er eklere med Hannah Montana og hva slike serier liksom skal "formidle".

Alt av Gus Van Sant! Mye som kan være skjellsettende, men det er nettopp det som får en til å aldri glemme hans filmer. Den mest kommerse jeg kan komme på er Good Will Hunting, og den er ikke traumatiserende heller, men knallbra!
Sist endret av Navle Loe; 6. oktober 2013 kl. 15:05.