View Single Post
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
168
Var innom den lokale kiosken for å handle meg en brus for et par år tilbake. Den gode gamle innrøkte garden med gule fingre, trygdeutbetalinger i lomma og nikotinfarget bart var som vanlig fast inventar, og hadde også idag greit å spenne på seg treskoa og gjort inntog i lokalet de selv anså som Mekka. Samtlige hadde uniform, i form av skinnvest prydet med béarnaiseflekker og hvit skjorte med svettering. Når jeg bestemmer meg for å prøve lykken med et flaxlodd lirer en av de gamle traverne fra seg "valpene idag tror de skal tjene penger på skrapelodd", og skaper en humoristisk stemning blant de resterende bandemedlemmene. De både lo og ristet, samtidig som de hostet i kor, mens de KOLS-designede lungene deres arbeidet etter beste evne.

Bestemmer meg da for å gjøre noe jeg aldri har gjort før. Jeg skal sette mine første penger på hest. Hadde niks peiling, men kom til en enighet med meg selv å sette hele fem norske fjelldollar på hingsten med høyest odds. (Ca. 105-ish i odds). Nærmeste relasjon jeg har hatt til en hest tidligere har vært de gangene jeg har spist dem, og sett dem på Bonanza.

Sliter enda den dag idag med å helt forstå hva som egentlig skjedde - men hesten jeg hadde tippet penger på klarte jammen meg å halte seg først i mål! Gampen som egentlig hadde et løp igjen, fra stallen og til slakteren, greide jammen meg å sikre meg fem hundre spenn!

Casha ut pengene, kjøpte ett flaxlodd, kjørte hjem, vant nesten 25,-