View Single Post
Sitat av Bruntogblandet Vis innlegg
Nei, men som Solberg også sier seg enig i (gitt vi kan stole på vg)

"Jeg sa at jeg tror det kanskje hadde stilt seg annerledes hvis det var en mannlig nestleder på 38 år som hadde hatt seg med en 17 år gammel jente. Statsministeren var enig i det, at det ville vært en annen sak, sier mannen."

Hvorfor ville det vært en annen sak om det var en mannlig stortingspolitiker med en 17 år gammel jente?
Vis hele sitatet...
Personlig syntes jeg det vitner om svært dårlig dømmekraft enten det er en kvinne eller mann i maktposisjon.

Hadde det vært en mann ville det blitt ramaskrik. Det er endel dobbeltmoral ute å går i samfunnet når det gjelder seksuell trakassering. Andre eksempler som dette er eldre berusede kvinner som kaster seg over yngre menn på julebordet (Har opplevd det selv)uten at det blir noen #metoo kampanje av den grunn. Likestilling burde gjelde for denne type saker også, men det virker som om samfunnet aksepterer og tolker seksuelt aggressive kvinner annerledes enn samme type menn, samt at menn sjeldnere blir sett på som offer i disse sakene.

Men, som sagt ingenting kriminelt har skjedd, så er bare en diskusjon rundt etikk, moral, samt likestilling av kjønn.