View Single Post
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Ikke dårlig! Det minner meg på en drøm jeg hadde en gang :

- Da jeg var i min forrige jobb drømte jeg en natt at en person på den ene avdelingen ønsket å bytte avdeling og at jeg kom til å bli tilbudt han sin stilling (jeg hadde ingen forvarsel om at dette kunne skje). Dagen etterpå ble jeg spurt om å komme inn på møterom for en samtale, personen jeg hadde drømt om hadde bedt om å bytte stilling og jeg ble forespeilet at jeg kunne få han sin stilling. Det ble dog aldri noe av det da jeg etterhvert av andre grunner ikke ville jobbe for selskapet lengre og sa opp.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk mye mer sannsynlig at man drømmer noe som er tilnærmet sant enn det er å vinne i lotto. Samme prinsippet gjelder når telefonen ringer og man tenker det er sikkert faren min, eller noen andre man kjenner godt. Svaret er ganske enkelt at det er en del folk man forventer at skal ringe fordi det er mer sannsynlig. Du er ikke synsk.

Hvis telefonen ringer og før du ser hvem det er så sier du "det er noen som har ringt feil" da blir jeg imponert. Men at jeg tipper at samtalen kommer fra min far som jeg snakker med på telefon flere ganger i uken er bare erfaringsbasert tipping.