View Single Post
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Det er vel ikke like vanlig å "nyte" fluesopp-rusen ute i naturen som det er med fleinsopp?
Vis hele sitatet...
Min første tripp på sjølplukka fluesopp var ute i naturen. Naturen er igrunnen alltid å foretrekke ved inntak av psykedelika i mine øyne.

Jeg hadde lest rapporter om at noen påsto dem fikk ekstra "spring" i steget og nærmest fløt over landskapet fylt av energi. (Mange påstår at dem får nærmest en speeda følelse av fluesopp og blir mye sterkere, perser glatt på antall armhevninger etc. (derav berserk hypotesen)). Vi var også inspirert av type "Alice in Wonderland-historier" hvor noen rapporterer at store ting blir veldig små og små ting veldig store. Dette tenkte vi kunne være artig ute i Guds frie.

Trippen var fin den - men resulterte ikke i nevneverdig "spring" i steget (annet enn litt effekter som godt kunne vært placebo). Vi følte at fluesoppen samsvarte bra med en setting ute i naturen. Vi fikk ikke noen neveverdig "Alice in Wonderland-effekt" men ting synes å ha et slags slør over seg. Og vi ble etterhvert sittende å stirre ut over naturlige landskap i typisk fluesopp ånd. Siden dette var jomfrutripp på fluesopp og vi var usikre på om vi virkelig hadde fått ordentlig effekt (klassisk å tenke på fluesopp, spes. om man har psilocybe-sopper som sammenlignings-grunnlag) trakk vi etterhvert tilbake til sivilisasjonen igjen for å finne noe cannabis som vi håpte kanskje kunne trigge trippen. Vi fant en bitteliten piece som vi mekka opp. Cannabis harmoniserte bra med trippen. Vi hadde fått med oss at Hawk (den store Amanita-shamanen ), snakket varmt om denne kombinasjonen av den feminine cannabis-ånden sammen med den mer maskuline Amanita-spiriten.

Merk: På generellt grunnlag bør man være forsiktig med å kombinere psykedelika med cannabis grunnet større fare for forvirrelse og badtrip (uansett hva Hawk måtte si - Hawk kan også virke litt lettere forkvakla for enkelte, sjøl om han er verdt å sjekke ut for alle som vurderer en seriøs tilnærming til fluesopp).

De siste trippene mine var alene i leiligheten min med te laget på fluesopp-ekstrakt kjøpt på nettet. Her ble som sagt alt av musikk uutholdelig, og å sitte helt stille var hva som føltes naturlig.

Tillegg: "nytelse" på fluesopp rus er meget annerledes enn om man skal sammenligne med psilocybe-sopper. Eufori, om man ganske ofte får på fleinsopp, er som regel helt fraværende på fluesopp. Fluesopp og fleinsopp har i det hele tatt ca ingenting til felles, annet enn at de begge er sopper.
Sist endret av Bearass; 10. oktober 2015 kl. 18:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.