View Single Post
Travis Bickle
Taxidriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hard-hitting Vis innlegg
Drit i h*n. Men du må prøve å komme deg litt videre etterhvert nå.
Hjernen vår liker vaner. Hun har vært din vane i årevis, og hun har satt spor som er vanskelig å komme ut av. Men du må ut av de sporene for å komme videre. Du skal lage nye spor, nye vaner, du skal møte nye damer og du kommer til å kjenne på lykkefølelse igjen. Det må du ikke tvile på.

Nå vet jeg ikke hvordan du ligger an p.d.d med tanke på smertene dine og utviklingen der. Men ta en ting av gangen og vær god mot deg selv. Knekk målene dine opp i mindre biter og ta små steg. Det er kanskje vanskelig å starte opp med trening akkurat nå hvis kroppen fremdeles sier nei, da må du finne andre områder du kan utvikle deg i positiv retning her og nå.

Finn ut hvordan du skal takle det best mulig når du drømmer om henne, for det kommer du til å gjøre igjen. Har slitt mye med det der selv og det kan virkelig ødelegge hele dagen (eller hele uka) å våkne opp sånn. Gjør ting som distraherer deg litt bort fra all tenkingen og savnet. Finn deg en ny tv-serie, begynn med en ny hobby, kjøp deg noen nye klær eller selg unna møbler og annet dritt som gir det dårlige vibber pga bruddet. Bare prøv å spe på med masse nytt som markerer starten på ditt nye liv. Sitter du å glor på en serie som du også så med eksen og som således minner deg om det som var, så er det ikke rart at du også blir sittende å gruble og savne. Så bryt opp vaner. Finn nye ting du liker, selv bittesmå ubetydelige ting kan gjøre ganske stor forskjell
Vis hele sitatet...
Altså, greia er at jeg har det mye bedre nå, hvis jeg skulle tenke på meg og mitt. Det var mørkt og kjipt i vinter/vår, men det ble liksom bedre når solen og lyset kom. Hun dumpa meg når jeg var på god veg til å bli meg selv igjen. Det er litt det som er så innmari frustrerende.

Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Å sette ord på vonde tanker og følelser bidrar til at du reflekterer rundt det og blir kjent med det som er sårt og vanskelig, og det kan hjelpe deg å finne gode metoder å takle følelsene på. Du maler, og det er kjempe bra. I stedet for å ruse deg og drikke deg dritings annenhver dag, så gjør du noe som er sunt for din mentale helse. Det står det respekt av.

Det er en kjent sak i samfunnet vårt at menn ikke alltid er så flinke til å sette ord på følelsene sine og snakke om problemene. Kanskje de ikke vet hvilke ord de skal bruke, kanskje de ikke kjenner til trygge arenaer hvor de kan uttrykke seg, men du velger å gjøre det her, og det syns jeg er så utrolig bra. Om du har en venn eller familiemedlem som du kan snakke med, så råder jeg deg til å prøve det også. Å ventilere, klage, gråte og slikt er viktig når man sliter med kjærlighetssorg. Og ikke minst det å ha tålmodighet, for det kommer til å ta tid. Men det er viktig at du etter hvert innstiller deg mentalt på at du må komme deg videre, og ikke bruker for lang tid til å dvele over fortiden og bruddet. Men siden dette er ganske ferskt, så er ikke det relevant akkurat nå, kanskje. Det må du kjenne på selv.
Vis hele sitatet...
Jeg føler jeg er godt i gang med det meste av det du skriver. Men det er ikke det jeg vil.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Her kan du få et bedre: mange menn går helt i dass etter et samlivsbrudd, det har du nok unngått blant annet gjennom malingen?
Vis hele sitatet...
Jeg er i dass, men det er ingen som trekker opp
Sist endret av Taxidriver; 26. august 2021 kl. 01:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.