View Single Post
"Er så drittlei av å gå rundt med det her alene. Føler ikke at jeg har noe spesielt å glede meg til lenger utenom rus, og selv da så blir jeg ofte sittende med en følelse av at det er feil også."

Du er ikke alene, det bare føles sånn. Et godt alternativ til å fortelle legen er å oppsøke NA, det er gratis og du finner stort sett møter hver dag over alt i landet. Der har du mange som har vært i dine sko og har samme utfordringer som deg. Mange av dem har tilogmed mye, mye, myye værre problemer enn deg, så da innser du at det kunne faktisk vært sinnsykt mye værre. Når du ser og hører på folk som har gått i sprøytefellen og vært inn og ut av fengsel og instutisjoner og eller barnevern i et tiår hjelper det deg med å få litt perspektiv på situasjonen din. Det gjør det også lítt mindre attraktivt å fortsette å drøye strikken slik som du holder på med nå.

Min erfaring er at folkene du møter der har mye mer førstehånds erfaring, innsikt og forståelse for problemene dine sammenlignet med hva de fleste leger har. Du kan også få en sponsor eller nye venner som vil bli rusfri slik som deg, uten at du trenger å skamme deg eller prøve å skjule historien din for dem slik som du gjerne må med "a4 folk" som "bare" ruser seg på alkohol.

Ta det med ro og ta en dag av gangen. Lykke til, dette klarer du