View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg mista heldigvis lappen pga noe medisinsk før det gikk så langt at hele legesenteret og bygda visste jeg rusa meg / var narkoman. Etter jeg ble nykter måtte jeg gå 1år på rusprøver (blod + urin ) en gang i uken + stikkprøver før fastlegen min ville skrive helseattest på at jeg kunne få igjen lappen. (Som jeg ble fratatt lenge før det ble tydelig at jeg rusa meg )
Annet jeg har fått merke på er at jeg har stempelet "rusmisbruker" i journalene mine.

Jeg har hatt flere benbrudd rundtom i kroppen uten og få smertelindring annet enn paracet og ibux. Har ligget med sånn smerter at jeg trodde jeg ikke skulle orke mere.
Kom til slutt frem til en enighet der fastlegen skrev ut smertestillende til meg men min samboer eller ruskonsulent måtte være med på apoteket og ta ut å ha kontroll på medisinene.

Føler meg som et barn som må spørre om jeg kan vær så snill og få 2 tramadol siden jeg har så vondt.

Ellers synes jeg fastlegen og psykologen er fantastiske og jeg føler meg ivaretatt med felles samtaler og god oppfølging.
Psykologen ble så glad den dagen jeg kom og sa jeg var drit lei livet som narkoman og at jeg hadde bestemt meg for og slutte at hun begynte og gråte.
Alt i alt er jeg kjempeglad jeg har vært så åpen om rusmisbruket å har fått utrolig god hjelp og støtte på vegen som rusfri

Jeg sluttet cold turkey etter mange år på heroin og amfetamin. Det helvete unner jeg ingen. Mistet nettopp den eneste personen jeg så på som en venn da det ble for mye og h%n valgte og ta livet sitt nå i jula pga benzo abstinensene og depresjon.

Anbefaler og vær ærlig med lege og få en nedtrappingsplan.

Beklager langt å kanskje dårlig formulert svar men har ikke fått i meg dagens kaffe enda.