View Single Post
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
389
Hva er formålet med posten?

Slik jeg ser den så prater du med deg selv her. Du beskriver ditt problem, du beskriver hvordan du føler dette problemet, men du kommer aldri med et spørsmål.
Jeg tror du er litt (veldig) tafatt. Du må snart dra deg selv i ørene og forstå det at livet ikke blir noe mer enn hva du selv gjør det til. Ok at du har jobb og venner, men det betyr ikke at du faktisk får noen mestringsfølelse eller følelse av å være i riktig retning.

Eneste måten å få det gøy uten rus på er å faktisk ikke ruse seg og deretter finne ut hva du faktisk liker å drive med.
Du synes sikkert det er kjekt å sitte pillestein og glo på repriser eller titte i veggen, for da er hjernen din stimulert, men dersom du skal ha det moro edru så må du faktisk få stimulert huet på noe annet. Jeg velger å holde en knapp på at du faktisk ikke har det så veldig gøy når du er rusa, du er bare stimulert
Grunnen til at jeg påstår dette er at du selv sier du inntar gedigne mengder rusmidler når du er med dine venner, kontra hva de gjør. Du har nok muligens også bygd toleranse fordi du prøver å mate på med stimuli, mens de andre finner sin "sweet spot" og koser seg der.
Vi har vel alle mann sittet på et dårlig nachspiel og sniffet altfor mye kokain på altfor kort tid fordi festen er kjeeedelig...

Jeg for min del var svært lite rusfri litt for lenge. Jeg er i cirka samme alder som deg og jeg tror det at den tiden jeg rusa bort i ungdomstiden er den tiden de andre fant seg selv. Jeg måtte rett og slett finne meg selv, bit for bit, og jeg driver enda med det.
Jeg satt inne en periode og fikk enda bedre fokus på nettopp dette.

Du får det ikke bra med deg selv, før du vet hvem du selv er. Det gjelder på veldig mange plan. Hva du står for, hva du liker å gjøre, hva du ikke liker å gjøre m.m. Du har allerede to diagnoser du burde ta hensyn til. På tide å være litt voksen og ta noen ordentlige vurderinger, dersom du faktisk reelt ønsker å ha det godt med deg selv og andre i årene som kommer.

Mulig dette ikke var svaret som var håpet på og mulig det ikke er likt for deg som for meg, men tenk litt på det.

Mvh gjevnaldrendre kar som har fått opp øynene.
Sist endret av Adeith; 30. desember 2020 kl. 18:57.