View Single Post
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Hvor krevende er det som tilskuer å se etter nummeret på drakten til vedkommende? Og som seer blir det noe helt annet enn når du er dommer som faktisk skal adressere vedkommende direkte, eller indirekte.

Som jeg sier over her, når du vet at det her er ett sensitivt emne mener jeg det ikke er så krevende å ta hensyn til akkurat det.



Det er forskjell på ett bær og en person, utgangspunktet her er at du snakker om, og til, en person som vil ha en subjektiv opplevelse basert på det du serverer her. - Såpass forstår du, ettersom du kan å både lese og skrive kan det umulig ha gått over hodet på deg.

Legger også til at det ikke er opp til meg, som en hvit person, å avgjøre om det er sensitivt for noen som det faktisk omtales her. Kan ikke forstå at det er noe som går over hodet på noen. Vi er alle klar over at det her er sensitivt for en større mengde mennesker, da mener jeg det er helt innafor å unngå å adressere noen med begrep som det.



Igjen, her er det snakk om èn subjektiv opplevelse. Står fast på det at når vi vet det her er sensitivt for flere at det ikke er umulig å unngå å pushe den ''retten'' til å bruke ord som definerer noen basert på mengden melanin i huden deres.



Intensjonen for meg her er ikke så viktig. Skjønner jo hva du mener, men som jeg sier gjentatte ganger, og folk trenger ikke å være enige, så trenger man ikke å trykke på den ordspråklige røde knappen.

Det kan også være jeg tar feil her, men jeg er villig til å påstå at nordmenn stort sett er ett av de minst rasistiske folkeslagene i verden. Holdningene vi er lært til er aksept for alle, og vi bruker gjerne våre ressurser til å hjelpe de mindre heldige.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner akkurat hva du mener, jeg snakker jo utifra meg selv å jeg værken liker eller bruker ord som svarting, neger/nigger eller andre ordsettinger som klart å tydelig er nedgraderende å degraderende, jeg snakker utifra min levver, å jeg ser alle som likestilte uansett hud/hår å farge i røuven. Du preiker bra, å ordsetter deg bedre enn jeg klarer selv, men det du sier er jeg faktisk enig i, men i min lille verden så var blåbæra å rognebæra en enkel å grei måte å vise hva jeg mener slik sett.