View Single Post
Jeg vet at tittelen høres ufattelig arrogant ut, men intensjonen og spørsmålet er mer ydmykt og nyansert

Det som er greia er at jeg har mentalt jobbet meg igjennom utrolig mange mentale aspekter, ting som tvangstanker, depresjon, mangel på mening i livet, at jeg aldri klarte å slappe av med mindre jeg visste hva 100% hva som skulle skje på forhånd, pluss flere. Grunnen til at jeg har klart dette på egenhånd (ikke helt der enda, men store fremskritt), er ett hundre prosent takket være genuin nysgjerrighet. Når jeg først stiller meg selv de rette spørsmålene, så er det akkurat som at jeg allerede har svaret.

Men her er fella, jeg vet at det er typisk ting å bli mer sensitiv på mennesker når man er fjern, man gjenkjenner ofte dårlig skuespill osv. Og jeg vet også at når man er fjern, så kan tankene du har virke veldig viktige i forhold til når du ikke er fjern.

Så mitt spørsmål er om det er mulig å teste meg ved å stille mer filosofiske spørsmål vi ikke allerede har svaret til om menneskelig natur, hvordan vi påvirkes av fasadene vi ilegger oss selv, eller i hvilken grad man kan gjøre en fundemental positiv endring på hele livet hos en person etter en samtale.


Jeg vet at jeg ikke er spesielt smart, men jeg tror muligens at jeg har noen interessante egenskaper. I og med at det er mye vi ikke forstår med mennesker, så er det en del aspekter jeg ser i oss som kunne ha vært veldig interessant i forhold til AI, jeg tror vi mennesker veldig forutsigbare.
Så om noen kan utfordre meg med noen spørsmål rundt filosofiske aspekter av menneskers natur, eller hvorfor vi gjør ting vi gjør osv? Det hadde vært interessant for meg, en gang for alle, å vite om tankene mine når jeg var fjern faktisk hadde noen verdi