View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Det er ganske spesielt at de får gjennom boksing, segway og andre ting som det første de gjør. I 8 år har de sittet i opposisjon og snakket om store reformasjoner og dette er det første de slår i bordet med, og har ingen tall på hvordan de skal skaffe pengene til alt. At det blir skrevet negativt om dette bør ikke overraske uansett om du er enig eller uenig med blålå-regjering.
Vis hele sitatet...
Det er naturlig, ja nærmest en universell regel, at man slipper informasjon om de minste sakene først. De som klager over at dette er uviktige saker, kan kanskje komme med en viktig årsak til hvorfor tidligere regjeringer har brukt sin tid på å forby de? Hvorfor du fokuserer på disse småsakene forstår jeg egentlig ikke, ettersom de har sluppet en 75-sider lang erklæring med langt viktigere saker.

Når det gjelder økonomien så har jeg full tillit til den nye regjeringen. De vil nå gå inn og avbyråkratisere og effektivisere statlig sektor, som har blitt en enorm utgiftspost under Stoltenberg-regjeringen. De vil slutte å låne ut penger til utlandet til en lav rente, mens de låner penger tilbake til en høyere rente. De vil redusere bistanden, og de vil stimulere næringslivet med skatte- og avgiftslettelser, noe som over tid vil føre til en større sysselsetting og flere inntekter til staten. Det er nok av poster hvor man kan flytte midler fra, og dersom du ikke ser dette, så har du kanskje heller ikke sett hvordan de rødgrønne har kastet penger ut av vinduet mens de har sittet ved makta. Dersom ingen tar grep så risikerer vi at "oljefondet" blir tømt innen 2060.

Jeg kan gjerne kritisere dagens regjering jeg, selv om jeg stemte blått. Jeg forutsetter imidlertid at det skjer vanstyre i en eller annen grad, og gidder ikke klage for å klage. Hittil ser jeg lite jeg ser på som negativt. Det eneste dere har å klage på er stort sett Segway og andre usaklige forbud, som nå er blitt fjernet. Opphevelsen av disse forbudene er en del av avbyråkratiseringen, og målet er ikke nødvendigvis å la meg og deg få kjøre Segway, men å kutte kostnader. Slik får de frigitt midler som kan brukes på viktigere ting. Jeg gleder meg til å se statsbudsjettet, og vil oppfordre de som er kritiske til å se på FRP sitt alternative statsbudsjett for 2013.
Sist endret av caperno; 8. oktober 2013 kl. 12:30.