View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De andre trådene om temaet svarer ganske godt og jeg ser ikke noe i det du skriver som gjør at de svarene ikke skulle passe for akuratt deg, for det er jo til folk i akuratt samme situasjon, bakgrunn , følelser og tankegang som deg.

Kan si det kort på den måten at det var først etter at jeg slutta å røyke og turte å forholde meg til virkeligheten og gjøre det beste ut av den at jeg virkelig begynte å forstå mer av følelsene og tankene jeg hadde til bakgrunnen, oppveksten, oppførselen til foreldra mine og valgene mine. Jeg kødder ikke når jeg sier at i løpet av bare et par år hos psykolog etter jeg slutta å røyke så følte jeg meg både som psykologiekspert (ikke eksepert forhold til proffene men hvertfall forhold til folk flest) og som et nytt menneske. Var det "sånn det er" å være MEG og ikke stoner deprimerte meg ja! Skjønte så mye mer og fikk det så mye bedre, noe som hasjen var med å hindre siden den bare røykla all følsom tankegang og dyp forståelse for ting annet enn UFOer hehe.

Jeg røyka lengre enn deg og det er ikke skummelt å gjøre noe nytt, det er drit digg og alt blir mye mer fascinerende når du har fått gjenoppretta huet fra all røyken etter ca 6-12 mnd hasjfri.

Livet bedrer eller endrer seg hvertfall ikke av å sitte å gjøre akuratt det samma som du har gjort de ti siste åra så hvorfor kaste bort flere år på å kaste bort livet på å ha det dritt?

Man må også kunne lære seg å kjede seg og akseptere at alt ikke er fett eller chill hele tida. Nå elsker jeg å kjede meg eller dvs jeg kjeder meg ikke lenger, jeg nyter freden og tranquilityen.

Bestem deg for å ikke kjøpe mer, ikke litt engang. Ikke for å selge engang! Og vanskeligst men viktigst ikke heng med folk som røyker.... Da kommer du ikke til å klare å slutte. Ikke for at det nødvendigvis er så vanskelig å si nei når noen spør men fordi du da beholder stoner-deg i sjargong og interesser, væremåte og tanker og Dét gjør at du fortsetter å ha hasjen i livet ditt.
Når jeg kutta kontakt med mine beste stonervenner innså jeg etterhvert at vi egentlig ikke hadde noe til felles utenom ting vi loka let når vi var fjern og festing hvor vi og var fjerne. Tenk over om det hadde føltes naturlig å gjøre andre ikkestoner ting ufjern med de, mest sannsynlig ikke. Du er ensom en stund i transformasjonsprosessen din men så får du nye venner igjen eller kan henge med de gamle igjen uten å identifisere deg med dem og hasj.