View Single Post
Hei alle sammen,

Har dratt håret mitt for å forstå en kvart del av det dere diskuterer her.
Dere er veldig klare på hva dere sier, og jeg er veldig takknemlig for det

Beklager for at jeg er så uforståelig når det kommer til multicasting og igmp proxy. Jeg håper dere tar meg seriøst og vil hjelpe meg.

Marerittet begynte da jeg fikk 2 nye dekodere fra Altibox, mitt oppsett var en Asus AC68U med instillinger jeg har funnet ved hjelp av denne tråden. Uansett, så resettet jeg ruteren og gikk videre med å koble Huawei Q22 rett på Internet. Det sto bare TV utilgjengelig. Ok... sa jeg til slutt og koblett til modemet.

Alt fungerer som det skulle men alle problemene jeg har hatt med Zyxelen (grunnet jeg koblet det direkte til Asusen) kom tilbake. Ustabil nett, ping hickups, Wi-Fi skrur seg av og på... Etter noen telefon samtaler med Altibox og resetting av modemet 3-4 ganger, TV fungerte men det hakket veldig.

Så kom jeg på denne tråden og begynte med å flashe routeren med Tomato og prøve å gjør det samme som atg gjorde. Ingen resultat

Så nå er jeg stuck med en modem som knapt fungerer, en ruter som jeg ikke får til å konfigurere og en veldig sliten hjerne.

Mitt spørsmål til dere er: Er Asusen bare til å kaste og kjøpe en Mikrotik hEX? Vis jeg kan bruke Asusen for noen år til, hvordan setter jeg den opp? Har flashet den med Tomato, DD WRT og Merlin og det eneste jeg hadde mest suksess med var Tomato og det var å få nett.

Beklager vis jeg har mange skrive feil, har jobbet 40 timer i strekk med å få ruteren opp og gående sånn at jeg kan kaste Zyxelen i lysefjorden. Skal sove nå.

Takk for alle som leser mitt svar.