View Single Post
Sitat av Sergantpepper Vis innlegg
Eneste er vel at de ikke trenger én dag, men 30
Vis hele sitatet...
Hadde de hatt 365 dager, som vi har, så hadde ikke behøvd å gjøre noe stort nummer av det.

Sitat av Askar Vis innlegg
https://www.nettavisen.no/nyheter/re.../s/5-95-522327

Jeg hadde ikke tatt med ungen min i en slik parade, hvertfall.
Vis hele sitatet...
Kunne godt vært med å diskutere hvilken rolle kink (som på bildet) bør ha i pride. Man må gjerne jobbe for å normalisere det også, men det er jo ikke sammenlignbart med legning og kjønnsidentitet. Identitet, kjærlighet og samlivsformer er viktige tema også for barn, så om man vil inkludere barnefamilier i toget så bør man kanskje ta voksentemaene på andre arenaer.

Har aldri sett noe bdsm-relatert i pridetoget her jeg bor. Mye bar hud med glitterspray, men det tar vel ingen skade av. Ungene her har i alle fall aldri uttrykt forvirring rundt temaet, bortsett fra at de ikke forstår hvorfor noen synes det er et problem.

Sitat av Wassam Vis innlegg
Hva er konsekvensene når man velger å være nøytral og ikke ta del i Pride-bevegelsen? Ta Thon Hotel som et eksempel. Hva skjedde da de valgte å være nøytrale ved å ikke heise Pride-flagget, men heller det norske flagget for markeringen av unionsoppløsningen mellom Norge og Sverige?
Vis hele sitatet...
Hadde argumentet vært at de for enkelthets skyld holdt seg til offisielle flaggdager eller noe, så hadde det sikkert ikke vært big deal. Men de begrunnet det med at de inkluderte flere ved å ikke flagge, og at det var like viktig å inkludere dem.

Hvis du mener det å stå opp mot undertrykkelse og det å stå opp mot kampen mot undertrykkelse er likestilte saker, da er du jo ikke nøytral. Da er du bare veldig opptatt av å ikke miste kunder fra land der undertrykkelse av homofile er normen.
Sist endret av *pi; 9. juni 2023 kl. 00:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.