Tråd: Aduvanz
View Single Post
Sitat av prodigy420 Vis innlegg
Jeg har dog hatt samme problem siden oppstart av medisiner, så jeg føler ikke at problemet ligger i at jeg har fått høyere toleranse. Jeg har vel et par resepter på ritalin liggende fra tidligere, som jeg kunne ha tatt ut, og brukt til påfyll. Men jeg hadde ganske mye bivirkninger på ritalin, så jeg vil helst unngå å bruke det.
Vis hele sitatet...
Metylfenidat er litt "hardere" på vei ut og inn. Det har jo samme bivirkningsprofil, så jeg vet ikke hvor mye mening det gir å kombinere de to i stedet for å bare få mer Aduvanz, som du vet du har effekt av og tåler. Å kombinere med atomoxetin er jo et alternativ.

I teorien skal ikke toleranse for den medisinske effekten være et problem dersom du er riktig dosert. Kan selvsagt være at noen opplever det. Jeg har bare dårlig erfaring med å ta pauser i hytt og pine. Kanskje en og annen sttategisk pause blir aktuelt for å ta en fot i bakken og vurdere effekten, men ikke en dag her og og dag der, med mindre det er en spesifikk grunn (som fest med alkohol). For meg roter det bare til rutinen med å ta dem, og jeg merker at jeg må trappe opp for å unngå bivirkninger selv etter korte pauser. Får ikke noe forutsigbarhet i behandlingen på den måten.