View Single Post
Dro til en kompis etter skolen for noen dager siden for å røyke og slappe av. Etter å ha tatt et par sticks med jævlig god marokk bestemte vi oss for å lage middag. Gjorde alt klart på kjøkkenet, danderte chips og løkringer i former, hakket opp hvitløk og satt på ei stekeplate med olje til kalkunen. Så gikk jeg ut i stua og ble sittende å se på de andre to spille FIFA. Kom straks på at kalkunen og det andre måtte stekes, så vi gikk ut på kjøkkenet bare til å oppdage at oljen i stekepanna kokte og bruste og produserte jævlig mye røyk. Fikk litt noia og flytta stekepanna, men da begynte det plutselig å brenne på den glovarme plata.

Sprutpanikk i ett sekund før jeg hørte den ene kompisen min rope "ooooiiiii", og jeg ble livredd for at noen skulle kaste vann på flammen. Så jeg skrudde av varmen og slo ihjel flammene med stekeplata. Brannalarmen i leiligheten gikk, men den stoppet med en gang. Så fortsatte vi med kokkeleringen etterhvert, og spiste kalkun med smeltet ost inni i ciabatta med chips og løkringer.
Når enden er god er allting godt.