View Single Post
Sitat av valek_84 Vis innlegg
men hvordan kan det være politiets ord mot mitt ord, hvis politiet ikke var tilstede under hendelsen? og det var et forenklet forelegg jeg nektet å vedta (det er ikke kun i trafikksaker slike forelegg brukes, men ved tilståelse utenom retssak) siden de to gutta ikke valgte å annmelde meg, er det da stor sjangse for at de i hele tatt gidder å stille til retssak?
Vis hele sitatet...
Heisann. Her tror jeg dessverre du blander kortene litt. Forenklet forelegg brukes kun i trafikksaker (pluss tolloven). Se gjerne lovdata eller wikipedia for kilder.

Det blir politiets ord mot ditt ettersom du er anmeldt for § 350. Det eneste politiet trenger å si er at du forstyrret den offentlige ro og orden. Det kan ha vært ved slåssing, men trenger ikke være det. Det holder at du har bråket nok til at folk har reagert på det.

Dessuten kan de andre guttene ha fortalt politiet hva som skjedde (vitnet). Da blir det politiets og guttenes ord mot ditt, fortsatt uten at guttene har anmeldt deg.

Dersom du fortsatt er usikker på forskjellen mellom forelegg og forenklet forelegg, send meg gjerne en pm så skal jeg forklare :-)

JA. Det er stor sannsynlighet for at de vil ta saken for retten. Dette er enkle saker med svært enkel bevisføring for retten.
Sist endret av juster; 28. april 2011 kl. 19:55.