View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men åssen skal jeg bli frisk når landets fremste ekspertise sier jeg er for syk til å bli behandlet?
Vis hele sitatet...
Nei, hvordan skal du det? Dette høres ut som en sak for media, nå når alle er ute og oppfordrer til å søke hjelp.

Forsøker å spare penger til å dra utenlands å forsøke behandling der. Men lav inntekt gjør at det vil ta lang tid å spare. Tenkte kanskje jeg kunne bruke erstatning til å reise på behandling men tror rettsalen blir for skummel. Så blir vel til å spare til jeg en dag får råd.
Vis hele sitatet...
Hvis du søker erstatning fra staten så trenger du altså ikke noen rettssak. Da blir ikke gjerningspersonene stilt til ansvar, men litt penger kan du få.

Men har du hørt med mange privatpraktiserende? Det finnes jo flere som tilbyr EMDR, eller i alle fall har ekspertise. Trenger ikke være en klinikk med døgnopphold, det er nødvendigvis ganske dyrt, og skal du til utlandet blir det reise og sånt i tillegg. Kanskje du kan bo hos noen du kjenner og prøve noen timer. Du trenger ikke bli frisk, bare stabil nok til at det offentlige gidder å hjelpe deg.