Tråd: Valium resept
View Single Post
Jeg får Vival av fastlegen min. Samme virkestoff som Valium (Diazepam).

1. Til panikkanfall får man som oftest Xanor, men legene er mye strengere på dette pga kortere halveringstid og større sjangs for å bli avhengig. Valium/Vival fungerer også fint, men problemet er at det tar som regel 20-40 minutter før dem har noe virkning. På grunn av det blir Valium/Vival hovedsaklig brukt mot generell angst og uro.

2. NEI. Hvis du forteller om ditt rusmisbruk så får du mest sannsynlig ikke utskrevet noe som har misbrukspotensiale.

3. Fortell om anfallene dine uten at du nevner årsaken til det. Si at du trenger noe beroligende og spør han om han kan gi deg noe. Ikke si at du vil ha et spesifikt preparat, for da lukter legen lunta fort. Lat som at du ikke har peiling på medisiner og ta imot det du får anbefalt. Hvis legen først skriver ut et C-preparat som ikke virker så tar du en nytt besøk og forteller at du vil prøve noe nytt fordi det ikke hadde noen virkning. Er du heldig så får du Xanor til slutt.

Til slutt så vil jeg anbefale deg å slutte med hasjen. Det er bare dumt å spise piller for å kunne røyke hasj. Hvis du ønsker å fortsette og får utskrevet Benzoer så vær for guds skyld veldig forsiktig med dette. Vis stor respekt for det og ta kun når du absolutt må. Blir du hekta så sies det at Benzo-abstinenser er værre enn Heroinabstinenser. Jeg har hatt resept på Vival i over 1 år nå, og jeg tar ikke mer enn 20 mg i uka for å unngå og bli avhengig. Jeg har en historie med hasj og diverse andre sentralstimulerende stoffer, men jeg har faktisk mye større respekt for benzoer enn mange av de ulovlige rusmidlene.

Lykke til