View Single Post
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Cappelen er en tyster, som har tystet ut seg selv og mange av "partnerene" sine. Han har også plapra, skrytt og lagt på mye større mengder enn de hadde siktet ham for, bare for å bli kjent.
Angående Eirik Jensen og politiet har dem nok samarbeidet lenge, folka litt lengre opp i politiet vet jo at de får ikke stoppet en tusendel engang av ting som flyter rundt gatene. Det mest effektive for dem da vil være å finne en "stor" pusher og lage avtaler med han/hun at vi kan la deg holde på hvis du gir oss litt navn, tid, steder osv. Da får dem flere beslag, flere oppklarte saker og bra statistikk, mens dopet flyter rundt som alltid det. En vinn-vinn situasjon for begge parter egentlig.



Jeg tror det har vært og er fortsatt organisert samarbeid mellom Politiet og en del store pushere blant annet. Å nei, jeg synes ikke nødvendigvis det er "riktig", men prøv å se det fra politiet og pusherene sitt perspektiv, det blir en vinn-vinn situasjon, ingenting endrer seg uansett, politikken er jo helt på trynet. Og jeg tviler på Betew blir frikjent med det første, men det hadde jo vært fint, alltid hatt sansen for han og han fortjener ikke å sitte lengre nå..
Vis hele sitatet...
Jepp... men det jeg ikke skjønner isåfall, det er hvorfor spesialenheten mener at han er skyldig i smugling da.

Hvis det her er organisert fra Politiet, hvorfor har ikke Jensen noen i ryggen da?
Spesialenheten burde jo isåfall få pratet med "ledelsen" og fått informasjon om saken og at Jensen isåfall har klarering til å gjøre akkurat som han vil.

Da burde de jo i det minste trukket siktelsen som går på smugling da, og la korrupsjons-siktelsen stå hvis de fortsatt tror han har gjort det. Isteden for å sette han i et enda dårligere lys, hvis de bare tror at han har mottatt penger.

Det rimer ikke helt for meg.
Isåfall er det noen som ikke har stått frem. Og hvorfor ikke det?

Hvis spesialenheten driter seg loddrett ut her, hvorfor er det ingen som avklarer det med de før det i det hele tatt kom så langt?
Da burde jo noen ringt Asker og Bærum med en gang har var pågrepet, og sagt at han har fått klarering til å gjøre umoralske ting for å få opp statistikken.

Kanskje han har fått klarering fra noen som egentlig ikke har lov til å klarere han på denne måten, også har Jensen tatt til seg kulturen med å gjøre som han vil.

Og siden det ikke har skjedd, kan det være at Jensen blir ofret som han hevder, av ledere/tidligere ledere som skjelver i buksene, pga at de personlig har klarert Jensen uten egentlig å ha myndighet til det?

En annen ting jeg lurer på... Jensen nekter straffeskyld for ulovlig våpen oppbevaring. Kan han miste pensjonen sin om han straffes for det? Det i seg selv er jo et alvorlig lovbrudd, og de kan jo bevise at han har gjort det, han innrømmer det jo også. Hvorfor nekte straffeskyld? Det må jo skje et mirakel om han ikke dømmes for det?

Og hvorfor har han i det hele tatt hatt ulovlige våpen? Er det for at de ikke skal kunne spores? Vet ikke hvor mange lovlige våpen han hadde i tillegg, men om han hadde hatt behov for flere så burde det jo ikke være vanskelig for han å få godkjenning fra Politimesteren til så mange lovlige våpen han føler at han trenger.

Her kan alt skje!

Tv-stemme: ...Følg med i neste episode av "informanten og provokatøren"