View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg

Spørsmålet er om mennesker som har klart å ljuge til seg statsborgerskap ikke sksl kunne miste det hvis det blir oppdaget senere.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over hva som er spørsmålet. På hvilken måte virker det som jeg ikke er det?


Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg er pro null vingling og å kjøre nazi på krystallklar innvandringspolitikk. (Altså å følge lovverket). Dette innebærer å ikke vingle hver gang man konfronteres med føleri i enkeltsaker
Vis hele sitatet...
Jeg er også imot vingling, selv om nazi kanskje ikke er ordet jeg helst vil assosiere med mine innvandringssynspunkter. Jeg baserer ikke mine standpunkt på føleri i møte med triste enkeltsaker. Jeg mener selvsagt ikke lovverket skal fravikes i alle tilfeller jeg synes synd på.

Men enkeltsaker kan bidra til å gjøre det klart for oss hvilke utslag lovverket vårt gir, og få oss til å spørre om ikke lovverket burde justeres. Ikke for kun denne saken, men generelt. Er det dette du kaller føleri, så fett nok. Jeg synes det er et radikalt standpunkt at politikk skal utformes uten menneskelige følelser. Det er også radikalt dersom ingen lover skal ha rom for skjønn, fordi det er synonymt med vingling.

Sitat av Bearass Vis innlegg
For å si det enda kortere: du er uenig i lovverket. Jeg har ingen problem med at mennesker som har svindlet til seg statsborgerskap skal kunne miste det hvis man blir tatt i denne fundamentale løgnen i ettertid (siden statsborgerskap ble innvilget på løgn og svindel i utgangspunktet).
Vis hele sitatet...
Her viser du igjen en manglende forståelse for mangfoldet av saker. Mangel på bevis er ikke det samme som løgn og svindel. Det er en enorm del av dem som ikke KAN bevise sin identitet. Det er ikke det samme som at de lyver, det eksisterer bare ikke beviser. Alt de kan gjøre er å sannsynliggjøre saken sin, og håpe på å bli trodd. Hvis saken deres kommer opp på nytt etter x antall år, så er det altså ikke bare å slenge bevisene på bordet og så er saken ute av verden. En helt lovlig og ærlig norsk statsborger risikerer da å bli statsløs og miste alle rettigheter, fordi han ikke kan bevise sitt opphav. Det er en frykt alle nye nordmenn må leve med hele sitt liv. Men det er bedre at 10000 uskyldige må leve med det enn at en satans lykkejeger får sneket seg inn, eller? Som sagt, forholder du deg like "nazi" i andre skyldspørsmål?