View Single Post
Sitat av Svartedauden Vis innlegg
Det som er skremmende er at vedtaket effektueres før klagebehandlingen er ferdigstilt.
Vis hele sitatet...
Dette er jo enda et punkt på lista over urimelighet.

Men jeg mener at uansett om han vinner rettsaken så henger det ikke på greip at en nordmann skal måtte kjempe for retten til å være norsk. Det er det et statsborgerskap betyr, da er du norsk på linje med andre nordmenn. Uansett utfallet av denne saken så betyr det at alle annenrangsnordmenn nå vet at de når som helst, f eks etter et anonymt tips, kan måtte stille i retten med i praksis full bevisbyrde for å dokumentere at de er verdige sitt statsborgerskap. Jeg på min side er en ekte nordmann og vil aldri måtte forsvare det, uanfuckingssett hva jeg måtte finne på av forbrytelser mot landet mitt.

Sitat av Svartedauden Vis innlegg

Det er også påfallende at det fra FrP-statsråden er instruert i å ettergå gamle saker, slik som denne, fremfor å bruke de 200 overflødige saksbehandlerne til å få fortgang i prosessen med å vurdere ventende saker. Det sitter, om man skal tro på FrP-retorikken, titusener på titusener av "lykkejegere" på norske asylmottak, som venter på å få sine saker avgjort. For hver dag disse blir sittende uvirksomme, vil en integrering som følge av godkjent søknad, bli vanskeligere.
Vis hele sitatet...
Det er åpenbart at hennes taktikk er å gjøre det så tydelig at de ikke er velkomne her at de skal søke seg til andre land. Denne saken poengterer tydelig at en innvandrer aldri kan bli en ekte nordmann.

De burde vurdere å skifte tittelen fra integreringsminister til noe mer dekkende.