View Single Post
Sitat av Deezire Vis innlegg
Du trenger ikke en speedbåt for å krysse fjorden, du må bare krysse et sted hvor kystvakten ikke passer på akkurat da. Fjorden er stor, og de kan ikke være over alt. Problemet til Ola Skurk er at kystvakten er mye mer på vakt enn den gjennomsnittlige grenseovergangen mellom Norge og Sverige, og har både kapasitet og utstyr for å finne deg. Stikker du deg ut, så kan du nesten banne på at du får et besøk, og ikke fordi de nødvendigvis tenker at det er snakk om smugling. Det er ikke umulig at de bare ber politiet på land ta seg en sjekk når du kommer inn. De kan helt fint ligge tilnærmet over horisonten for deg og vite nøyaktig hvor du kjører.
Vis hele sitatet...
Men hvis man ikke har en speedbåt, så har de muligheten til å stoppe deg hvis de vil. Med en speedbåt har de ikke sjangs. Kjører man inn hvaler/sandefjord/Tønsberg så er det så mange holmer og skjær at de ikke får spora deg på radaren. Samma hvis man kjører inn langesundbukta, da kan man kjøre innaskjærs til risør.Da kan man forflytte seg svært mange nautiske iløpet av få minutter og vekk var man. Det er lasting i utlandet som er den scary delen

Men det er vel pga jeg føler meg trygg i båt i høye hastigheter at det hadde vært mitt førstevalg.