View Single Post
Vær så snill å ikke misforstå dette svaret, dette er absolutt ikke ment som kjeft, det fortjener du ikke. Når du sier du har ulidelige smerter og absurd panikkangst, så tror jeg på deg. Du trenger lettelse fra smerte og angst, og det kan godt hende at medisinering (Sobril eller/i tillegg til noe annet) er det riktige medisinske valget for deg og dine tilstander. Samtidig sier du veldig lite annet som eventuelt kunne hjulpet med forslag til hva som kunne gitt deg lettelse, fordi slike avgjørelser tas med hensyn til en rekke faktorer, som for eksempel hvilke spesifikke sykdommer du har i nervesystemene, om disse tilstandene er progressive, evenetuelt hvilke stadium de er i, andre symptomer, allmenntilstand, kjønn, alder, kroppsbygning, etc. Dette har også noe å gjøre med det andre problemet, nemmelig at hverken jeg, du, eller (såvidt jeg vet) noen andre som har svart på denne tråden er leger eller på annen måte har kunnskap nok til å gi deg ett godt nok svar til å gi deg tilstrekkelig lettelse for smerten og angsten du opplever. Om jeg var deg ville jeg oppsøkt en slik person. Men for å svare på spørsmålet ditt direkte, siden det er det du ber om: selv om det ansees som en av de "svakere" benzodiazepinene, har jeg fått mest lettelse av angst ved hjelp av diazepam (Valium). I tillegg har det hjulpet for meg å holde meg i aktivitet, hovedsakelig på den måten at jeg har noe fornuftig å bruke dagen på, hvor jeg er opptatt og virkelig kan konsentrere meg om andre ting. Håper uansett du finner veien ut av alvorlig smerte og angst, det er ingen som fortjener å leve i ett slikt helvete.