View Single Post
Trådstarter
51
Jada så neida. Nå har vi hatt megler på befaring og vi skal gi det et forsøk med å selge. Det er siste "nytt".

Politiet har vært en gigantisk skuffelse. Jeg har alltid hatt min tvil overfor politiet, jf. prioriteringer og ressursbruk, men har allikevel alltid tenkt at de ville ta denne type kriminalitet, altså som går på borgernes sikkerhet og trygghet, alvorlig. Det er nå avkreftet, og min tillitt til politiet er herved lik null. Det er synd, for neste gang shit hits the fan vil ikke instinktreaksjonen lenger være å ta kontakt med dem, men å ordne det selv.

Forliksrådet fant ikke noe grunnlag for å dømme, og har dermed brukt en bestemmelse i tvisteloven som gir dem anledning til å innstille saken. Det er det samme som at de sier at saken aldri har eksistert, og er ikke et utfall som kan ankes. Det som derimot kan gjøres, er å reise søksmål for Tingretten - da vel og merke som nytt søksmål, ikke anke over beslutningen til Forliksrådet. Konklusjonen er at Forliksrådet også er en enorm skuffelse, og viljen min til å betale skatt har aldri vært lavere (ikke at den var høy før).

Tidligere har jeg pratet om å gå til media med dette. På dette tidspunkt er det ikke aktuelt lenger, siden det innebærer et seriøst potensiale for å gå utover salget. Hvis vi nå klarer å komme ut av denne situasjonen uten å tape noe nevneverdig med penger, så er vi mer enn fornøyde. Vi kommer til å flytte langt vekk fra dette området (naturlig nok) og begynne med helt nye, forhåpentligvis spennende prosjekter, og i dag er dette grunnen vår for å flytte - ikke naboene. De har egentlig bare vært nyttige idioter som har katalysert beslutningsprosessen, så det er jo positivt, ikke negativt.

Men Staten kan du faen meg få billig av meg. Udugelig ansvarsfraskrivelse over hele fjøla.

Statlige instanser som har skuffet totalt: Lånekassen, Kongsvinger kommune, Oslo kommune, NAV (selvfølgelig), Forliksrådet, Husleietvistutvalget, Politiet, Samordna Opptak

Statlige instanser som lever opp til forventningene:



Legg ned driten.