View Single Post
Reinert med beine !
griped's Avatar
819
Har vært oppe i noe av det samme sjauet som deg. Samme typer folk ihvertfall, forliksråd og tingretten, trusler på trusler. Et evneveikt politi.

Men jeg anbefaler deg å ikke la idiotene vinne, ikke gi deg.

Det beste du kan gjøre er å løse konflikten etter boka. Det nytter ikke å bare anmelde til politiet.

Du må servere politiet alle bevisene på sølvfat!

Et enkelt grep du kan gjøre er å ringe naboen din, prat saklig å si du vil løse konflikten, men ta hele samtalen opp på mobilen du ringer med! Jeg vet hvordan slike folk er, og de blir fort hissige, men bare fortsett og de vil legge ut trusler og alt mulig, og da har du alt dette på tape. Jeg brukte appen ipadio, men finnes sikkert bedre alternativer der ute. Ikke gå med dette til Politiet før du har samlet flere bevis. Hvis ikke vil naboen din begynne å bli forsiktig

Et annet grep er å bruke opptaksfunksjonen på mobilen, ha mobilen i lomma og bruk slike ørepropper med mikrofon på til å henge ut fra halsen. Da hører man klart å tydelig hva som blir sagt, det funker å bare å mobilen i lommen og, men ikke like bra. Bruk denne funksjonen hver gang du prater med naboen eller andre i hans krets, bruk en hurtigfunksjon på mobilen så du får opptaket raskt igang.

Du kan også sette opp et kamera ved inngangdøren, gjerne også med mikrofon.

Kjøp GPS tracker på ebay, du hiver i et simkort og du kan få koordinatene på hvor trackeren er på sms. Den er ikke større enn et 9v batteri, gjem denne på en gjenstand (sykkel eller noe naboen kunne funnet på å tatt) og sett den litt strategisk frem slik at naboen kan stjele den litt greit.

Slik jeg forstår det på deg så er ikke naboen din så vanskelig å lure