View Single Post
Trådstarter
51
Heisann, da kan vi koste på oss en liten update. Jeg skulle virkelig ønske jeg satt på andre siden av tråden og var en av dere som ba om updates, fremfor å være del av denne idiotkonflikten.

Siden båtene våre ble stjålet har det skjedd flere ting. Vi har blitt besøkt på døra av to forskjellige bygdetullinger, som har oppført seg truende ved å si at vi må passe oss, ikke tro at vi er noe, ikke bare kan komme flyttende hit og gjøre som vi vil, ikke drive å anmelde folk og ikke minst, at de er interesserte i å vite hvordan vi ser ut.

Den første personen som kom på denne måten var smart nok til å komme i egen bil, som han parkerte ca. 50 meter fra huset vårt, på vår vei. Så da tok jeg på meg skoene og fulgte etter ham, og tok regnr på bilen. Ved å ringe politiet fikk jeg vite hvem som eide bilen, og ved å gå inn på Face fant jeg ut at, joda, det var ham. Så da anmeldte jeg ham for trusler, og begjærte besøks- og kontaktforbud.

Nummer to var hos oss i går, i samme ærend. Det finnes lite spor av ham på internett, så jeg fikk ikke bekreftet hans identitet like lett som nummer en, men jeg har regnr på bilen hans også. Det som var den nye plot-twisten her, var at det viser seg at en av våre to nærmeste naboer er en medsammensvoren til hundeeierne, da de har vært venner helt siden barndommen.

Dette fant jeg ut ved at vi fulgte etter nummer to også, for å finne kjøretøyet hans - og isteden for å gå opp til veien, gikk han til naboen. Rart, tenkte vi. Så da gikk vi rundt til andre siden av eiendommen hans, og så at de to sto og snakket sammen riktig lenge. Jeg ringte politiet, men de hadde ikke tid til å komme (noe jeg ikke klandrer dem for egentlig). Etterhvert kjørte vår venn, og vi stakk innom naboen for å hilse på (hvilket vi innser at vi skulle gjort for lenge siden). Han viser seg å være riktig lokal, og har "aldri hatt noe problem med noen hunder".

Det siste utsagnet er utrolig fascinerende, og den eneste konklusjonen er at han har satt ny norgesrekord i å være tunghørt. Altså, selv om du er min beste venn gjennom alle år, ville jeg jo ikke funnet meg i at du forurenser nabolaget mitt med støy? Man skulle jo tro det ville vært lettere å løse opp i problemet hvis man allerede kjenner fyren.

Uansett kommer jeg seff til å anmelde forhold nummer to også, og samtidig gå til innkjøp av balltrær og overvåkningskameraer. Nå er det nok, og det er på tide å get our game on. Jeg vurderer også å skaffe en hund, noe i gate rottweiler eller boerboel. (Vi har lyst på hund uansett, og kan nok gjøre nytte av dem på gården utover vakthold, så dyrevelferdsmessig er det null stress - dette er bare et ekstra argument for å skaffe hund før heller enn senere. En ting vi IKKE skal gjøre, er å ha hunden utendørs døgnet rundt, gjerne uten tilsyn, og ellers være noen jævla antisosiale drittsekker.)

Så, the plot thickens som dere skjønner. Avveiningen om vi skal bli boende og kjempe denne kampen eller bare flytte til en øy i Nord-Norge er selvsagt mer relevant enn noensinne. På en side skal man jo stå på sin rett, på en annen skal man være pragmatisk og tenke på hvor energien man investerer får størst avkastning. Det vi trygt kan si er at idiotene på stedet vi bor har en verden som strekker seg 50 km i radius, mens for oss er den jo litt større. Bare det taler for å gi opp hele dritten - bygde-Norge er dødt og det er nok ikke vi som skal puste liv i det igjen.

Men, for å legge til en ting til, så trenger man jo ikke være geolog for å skjønne at naboen som bor rett ved oss har vært med på dette showet. Han fortalte oss også at biene våre skiter ned taket hans, hvilket selvfølgelig er oppspinn, i og med at vårt eget tak også hadde vært skitt ned i så fall, og bare ved å si det har han jo halvveis tilstått at han har hatt en finger med i spillet i forgiftningen av biene våre. Vår lokale biekspert var å så på kubene våre, og konstaterte at i hans 30 år som birøkter har han aldri sett noe lignende hvor det ikke har vært snakk om forgiftning.

Kanoen som ble borte, og naboenes båter som også ble hhv. stjålet og utført hærverk på? Det er bare en person som kunne vite om vi var hjemme eller ikke, siden bilene våre ikke synes hverken fra vannet eller fra hovedveien. De synes godt fra naboeiendommen.

Jeg regner med at det er lov å banne, så faen i helvete for noen verdiløse og enfoldige idioter vi har vært så ufattelig uheldige å havne oppi. Denne tråden har vært et nyttig utløp for følelsene knyttet til det, og jeg vil gjerne takke alle dere som har støttet oss for det. Det er kanskje ikke mye, men det gjør en forskjell å vite at man tross alt ikke er gal selv.
Sist endret av fisk1e; 4. august 2015 kl. 13:37.