View Single Post
For ca ett år siden fant jeg meg i samme situajson som du gjør nå, jente 22 år her og. Hang mye med gutta og rusa meg fortrinnsvis på amfetamin, hasj, mdma og alkohol. Få dager var jeg edru. Holdt på på dette viset i omtrent 1 år. Jeg satt mye med samme tanker som deg, så for meg et klart veiskille. Foreldrene mine så etter hvert hva som skjedde, og det var nok dette som fikk meg vekk fra miljøet i første omgang.

Tanken på hvor mye tid, arbeid, omsorg og kjærlighet de har viet meg opp gjennom årenes løp er hjerteskjærende å tenke på når jeg så godt som viste fingern til dette ved å ødelegge meg selv med narkotika og svært dårlige avgjørelser. Nå vet jeg ikke din situasjon, men ha dette i bakhodet. Jeg slutta ikke på dagen, men jeg flytta og startet på deltidsstudier og fikk meg en god jobb som fulltidsbeskjeftigelse. Ny omgangskrets. Det som funka for meg var å ha en arbeidsplass hvor jeg følte meg viktig fordi det ble satt krav til meg i arbeidet mitt. Prøve å finne tilbake til integriteten igjen.

I dag har jeg jobb og studier ved siden, nye venner, egen leilighet og er generelt fornøyd med tilværelsen. Pepper og hasj vil jeg ikke se igjen, men jeg drikker alkohol nesten ukentlig og nyter MDMA en sjelden gang.

Som sagt, for ca ett år siden satt jeg i akkurat samme situasjon som deg. I dag kunne jeg ikke hatt det bedre. Ta tak i deg selv, livet du har nå er ikke det du vil ha - det er noe du har satt deg fast i. Du har alle verdens muligheter, vær snill å grip dem! Nå må du finne viljestyrken i deg selv å bruke den for alt den er verd. Ting kan alltid ordnes.