View Single Post
Det finnes mange gode alternativer i de fleste prisklasser, så dèt er ikke noe problem i og for seg.

Det som er avgjørende er heller alt annet enn selve monitorene. Som f.eks. hva slags rom de skal være i? Er rommet stort/lite/langt/høyt under taket? Hvordan er akustikken? Har du gjort noe for å behandle det?

Til syvende og sist blir det alle de andre faktorene som utgjør forskjellen, dèt, og dine egne ører.
Tren på å lytte med de monitorene du har (ender opp med) i de omgivelsene du skal bruke de, og ha referanser i andre forskjellige omgivelser. Hør på miksene dine i bilen, hifi-anlegget i stua, mp3spilleren, laptophøyttalerene osv osv, og gjør det samme med et utvalg profesjonelt produserte låter for sammenligning.

Mine 2 cent

Selv har jeg et par Yamaha HS50M, og utfyller de med et sett Shure SRH440 headphones til å mikse de laveste frekvensområdene og annen småpirking. Men bruker jevnlig også et par AKG headphones som ikke er på nær like nøyaktige eller gode til monitoring, de er bare mer komfortable på hodet Og så tar jeg alltid med nye mikser ut i bilen en tur og finner ut av hvordan det låter på sub'en