View Single Post
Tror jeg bare har ett eneste ord til å beskrive den kronikken: Sutrete.
Foreningen har med rette, og ikke ett sekund for tidlig, mottatt kritikk for tvilsom praksis, rolleblanding og skittent spill.
Vi har riktignok fått mulighet til å gi tilsvar, men på grunn av omfanget av materialet, som ble oversendt midt i ferietiden, har vi som organisasjon rett og slett ikke hatt kapasitet til å svare opp alle de mange angrepene på oss.
Vis hele sitatet...
Han poengterer at de har fått mulighet til å gi tilsvar i sakene som er blitt skrevet om dem, men skylder på ferieavvikling. Vel, kanskje bruke ressursene på ordentlige tilsvar, istedenfor å innta offerrollen og sutre over at foreningen du er nestleder i får saklig kritikk? Det virker jo, ikke spesielt overraskende må jeg bemerke, som om dette er strategien. Innta offerrollen, proklamere seg urettferdig behandlet, og forsøke å fremstå som en godhjertet organisasjon som bare vil alles beste, og som aldri ville finne på å gjøre noe galt. Dette uten å adressere ett eneste poeng som er blitt tatt opp av disse slemme kritikerne.

Og hvis vi på noe annet vis har gjort noe klanderverdig, ønsker vi åpenbart også å ta tak i det – som enhver seriøs organisasjon.
Vis hele sitatet...
... men inntil vi får pålegg om å endre oss forbeholder vi oss retten til å unngå all kritikk, og heller skrive sutreinnlegg i avisa. Hvis man ikke enser kritikken kan man jo heller insinuere at den er usaklig og urettferdig, og derfor helt irrelevant, am I right? Det er knapt en setning han skriver som ikke kunne plukkes fra hverandre i et leserinnlegg. Virkelig. Det er så lett å gjennomskue, men de som allerede støtter dem gjør ikke det. Det er vel hele greia deres. Sier meg enig med hestpåpinne: De fortjener all den kritikken de får.
Sist endret av Bl4derunner; 13. august 2021 kl. 19:49.