View Single Post
Har leid kjellerleilighet i 3 år, jeg og min sønn. Huseier flyttet etter 6 mnd, å leide ut alle rom oppe som bofelleskap.

Var en del bråk (ekstremt lytt ned), å søppeldunken vi hadde delt holdt ikke lengre til alle. Huseier nektet å oppgradere, å hybelboere begynte å plassere søppel i garasjen (vinter). Jeg abonnerte til slutt på egen søppeltømming via eget firma.

Er skyldig noe husleie pga arbeidsledighet en periode, men huseier har presisert flere ganger at hun aldri kommer til å kaste meg ut - å at jeg måtte bare betale månedling husleie og ekstra når jeg hadde råd.

Huseier kom flyttende hjem i sommer etter 2 år, å hadde da fått ny kjæreste. Vi har alltid hatt et godt forhold, å hun har invitert meg på middager mange ganger. Kjæresten har enda ikke hilset på meg, eller min sønn. Han har bare presisert til huseier at han hadde kastet meg ut tvert.

Når hybelboerne flyttet ryddet de ikke opp etter seg i garasjen, så det så ikke ut. Huseier hadde nettopp gått igjennom stamcellebehandling, så jeg ordnet det for henne å betalte for å kaste alt søppelet deres. Kjærest tror det er jeg som har fylt garasjen med søppel, å sa klart ifra etter vasking (når jeg og sønn kom gående fra bilen) at jeg måtte faen ikke fylle opp garasjen med mere dritt - å jeg kunne være jævlig glad for at huseier var så dumsnill å hive min dritt. Foran 4-åringen min. Kjæresten er millioner, å kommer inn å skal fikse alt for henne.

Han bor en annen plass, men jobber bare et par dager i uken så han er her hele tiden. Klarer ikke å slappe av i leiligheten. Når jeg ligger på sofaen hører jeg bruddstykker av samtalene deres, å får skikkelig angst.

Var ute å tok en røyk på kvelden for to dager siden, å hørte at døren min gikk igjen. Da hadde huseier gått igjennom 3 ganger nede, lagt posten min i innerste gangen - å vært i stuen å blåst ut lysene mine. Sendte melding å sa takk for post, slik at hun ikke skulle tro jeg hadde gått langt uten å blåse ut lys - uten å få noen svar.

Hun har jo strengt tatt ikke lov å gå inn hos meg uten tillatelse.. Men jeg er ydmyk pga skyldig husleie. I går kom kjæresten min med traktor, å brøytet innkjørsel og foran garasje til huseier uten å få et takk.

I dag når kjæresten kom sto han på trappa å sa at "hun må faen ikke tro at dette vinner meg", samtidig som han lurte på hvorfor jeg ikke parkerte på ungdomsskolen sin parkering. Klarer ikke dette mere, går med konstant dårlig samvittighet og angst.. Beklager langt og rotete innlegg, vet ikke hva jeg vil med dette heller - trenger vell å høre at jeg ikke er helt gærn..
Sist endret av nso; 7. desember 2017 kl. 21:36.