View Single Post
Sitat av En deling Vis innlegg
Først og fremst:
Peterson har ekstremt store mengder publisert materiale, av dette er det et fåtall påstander som er svært kritikkverdige.
Vis hele sitatet...
Hva er ditt grunnlag for akkurat denne påstanden?

Sitat av En deling Vis innlegg
Dette ser jeg på lik linje som alle andre, og forsøker å forholde meg til dette nøkternt og reflektert slik jeg gjør med alt av alles arbeid.
Vis hele sitatet...
Faktasjekker du også. Når en person fordreier fakta på denne måten, så er det jo midt sagt problematisk. Når han atpåtil er professor på Universitetet i Toronto, og forvrenger fakta innen sitt felt på denne måten. Så er det hinsidiges sjukt. Han har ikke noe som prfessor å gjøre, med en slik holdning til fakta i sitt fag!

Sitat av En deling Vis innlegg
Personer som ikke har interesse av å forsøke å endre sitt eget synspunkt er det svært lite grunn å diskutere med. Er ganske sikker på at det er absolutt ingenting noen kunne sagt fra starten av, som kunne endret Vidarlos mening.
Vis hele sitatet...
Du kunne ha kommet med noen uomtvistelige fakta, Jeg har forandre på Vidars mening flere ganger. Men da har jeg argumentert eller kommet med solid kildehenvisning. Jeg kan egentlig ikke se, at du har argumentert bra, mot hans påstander. Når det gjelder kildehenvisninger, så har du ei kildeliste, som forteller bl.a. noe om hvor mange ganger han er sitert. Men det er også utrolig mye elendig vitenskap der ute, som også blir publisert.
Den andre "kilden" er en YouTube-snutt fra en kanal med navn "Essential truth"... Bare det navnet "Essential truth" får iallfall alarmklokkene til å kime hos meg. Men det er kanskje bare meg?..

Sitat av En deling Vis innlegg
Jeg har forandret mening om Peterson mange ganger, men den eneste måten å faktisk forstå hvem han er, hva han mener og hvordan han tenker er å lese verkene hans, ikke lese enkeltsitater fra biaserte avisutdrag.
Vis hele sitatet...
Er dette biaserte avisutdrag? Det er en avis, ja. Men for meg virker det som, om du ikke har fått med deg at avisa, er avisa for Universitetet Carleton.

Red: Forresten her er fullversjonen av publikasjonen Myoxo lenket til i sitt første innlegg:
http://europepmc.org/backend/ptpmcre...3&blobtype=pdf
Sist endret av aluminiumfluorid; 23. april 2019 kl. 17:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.