View Single Post
Sitat av random98688 Vis innlegg
Det eneste "kontroversielle" er at han utfordrer ekstreme feminister og forvirrede sinte LGBT-folk. Er det ikke lov å være kritisk lengre?
Vis hele sitatet...
Problemet er vel mer at han argumenterer som om alle feminister og LGBT-folk og egentlig alle andre intellektuelle enn hans egne disipler, er mye mer ekstreme enn de er, og med en slags felles plan om å bryte ned samfunnet. Slik sett interessant ar du drar frem dette med å konstruere et fiendebilde. Å høre den gjengen snakke om feminister er som å høre bønder snakke om veganere. Det høres faen meg ut som det er en horde med white walkers som kommer for å utslette sivilisasjonen.

Så har vi etteretteligheten i det han presenterer, Forskningen han presenterer er bunnsolid, men det hjelper lite når de ikke kan underbygge konklusjonene hans, og når han bruker deskriptive kilder til å argumentere normativt.

Dette har myoxo forklart for bra til at jeg trenger å gjenta det. Men med spesiell relevans her til lands kan jeg jo legge til det såkalte skandinaviske likestillingparadokset denne gjengen ikke kan slutte å hamre på. Det handler kort forklart om at arbeidsmarkedet i likestilte land er mer kjønnsdelt enn i mindre likestilte land. Det stemmer. Den passende konklusjonen til JP blir da at jo mer valgfrihet, jo mer tradisjonelt velger kvinnene. Det er bullshit, fordi denne statistikken ikke tar hensyn til sysselsettingsgraden hos kvinner. For å bidra til et kjønnsdelt arbeidsmarked må du faktisk være i arbeid. Hvis man ikke forstår dette, så er det fordi man ikke vil forstå.

Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Jeg tror mange hater han fordi han sier det han mener.
Vis hele sitatet...
Det er er ingen som misliker noen fordi de sier det de mener. Skal vi først dra alt right - parallellen så er vel dette noe av det mest klassiske fra den kanten. Med en gang man møter motstand så er det et bevis på hvordan folk som sier det de mener, aka "snakker rett fra levvra", blir kneblet og hatet for sin ærlighet. Det kan liksom ikke tenkes at folk faktisk mener noe annet. Det må være hatet mot ærligheten som driver dem. Jo flere som er uenig med deg, jo mer tyder det på at du har rett.

Sitat av DrPerception Vis innlegg
Ja akkurat det tror jeg er en stor grunn for hatet. Han er ikke politisk korrekt. Han er sterkt imot politiskkorrekthet.
Vis hele sitatet...
Politisk korrekthet er et problem, men problemet er ikke knyttet til meningen i seg selv. Man kan ha en politisk korrekt mening uten å være politisk korrekt. Det er like idiotisk å støtte noe fordi det er politisk ukorrekt som det er å støtte det fordi det politisk korrekt.
Sist endret av meitemark; 15. august 2019 kl. 14:42.