View Single Post
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av mustache Vis innlegg
Om man har foreldre som enten ikke kan/har mulighet til å hjelpe til med leksearbeid går det mange steder ann å skaffe seg leksehjelp.
Vis hele sitatet...
Mange steder? Hvor da? Og hva er oddsen for at barn som sliter med lekser selv tar ansvar for å bli igjen ekstra på skolen eller tør å si til læreren at de vil ha hjelp?

Supert forslag imo. Det er ikke snakk om å jevne ut forskjeller mellom de late og de flittige, da barn ikke har ansvar for hvilke forhold de har hjemme. På barneskolen kunne jeg gå hjem til ferdig middag og to resurssterke foreldre som kunne mase (mest det) og hjelpe til med samtlige lekser, mens han på nabopulten kom hjem til tom leilighet fordi moren måtte jobbe ekstravakter på sykehjemmet. Han havnet i spesialklassen hvor de tok alt veeeeldig sakte. Det er ikke mye rettferdig. Å legge leksene til skoletiden hjelper de svake, og jeg kan ikke begripe hvordan det skal sinke de flinke noe mer.

En streik fra elevene selv tror jeg derimot ikke hjelper noe som helst. Forslaget må tvinges gjennom av voksne.