View Single Post
Problemet er ikke at politiet møter opp bevæpna i et klasserom: Den opplagte konsekvensen av generell bevæpning er at de møter publikum med våpen for hånden. Det er jo hele poenget! Å skulle skjule det ved å legge pistolen igjen i bilen, for så å hente den ut igjen når de patruljerer videre ville bare være hyklersk. Da får man heller være ærlig og ta debatten om generell bevæpning og akseptere at dersom man virkelig vil ha det, så innebærer det bevæpna politi som skal bedrive rusforebyggende arbeid på en skole. Personlig er jeg innbitt motstander av generelt bevæpna politi av flere årsaker, en av de er at det skaper distanse mellom politiet og publikum. Ikke fordi jeg er redd for pistolen, men fordi den er et maktsymbol når den bæres på hofta av kun en utvalgt elite. Da signaliserer den at bæreren ikke er interessert i dialog, men i lydighet. De har rett, du tar feil, hold kjeft, stå rett i ryggen, gjør som du blir bedt om eller dø. Og det er dønn ærlig av de, for det er nøyaktig den linja de har lagt seg på i de senere årene.

Problemet er helt enkelt at politiet har blitt en fascistisk ministat i staten. Problemet er ikke at de forteller omverden at så er tilfelle! Sånn sett har jeg ingenting imot våpenet, og håper flere får øynene opp for hva dette egentlig betyr.

At selve foredraget er den vanlige kunnskapsløse NNPF-propagandaen er å forvente. De som kan noe om emnet har ingenting å tjene på å si NNPF imot. Jeg skulle imidlertid gjerne vært flue på veggen når foredraget var ferdig og det var tid for spørsmål og diskusjon! Kritiske spørsmål fra kildekritisk ungdom ville formodentlig vist seg å være langt mindre velkomne enn siste slide tilsier...
Sitat av Alko1 Vis innlegg
Ehm, hva med å lære barn om effekter, avhengighet, mulige skader - istedenfor å skremme dem med falske opplysninger?
Vis hele sitatet...
Det er ikke i politiets interesse å unngå at ungdom skader seg: Dersom en ung person dør på grunn av feil rusbruk, så kan de brette eksempelet ut over forsidene og forkynne for hele verden hvor tragisk det er når unge liv rives vekk av narkotikaen. Det igjen styrker deres sak og gir de mer sympati for korstoget sitt. Ungdom som derimot bruker rusmidler trygt og rolig, hva faen har de å tjene på det? De vil jo bare vise ved eksempel at det er fullt mulig å bruke rusmidler på en forsvarlig måte og at forbudslinja derfor er dødfødt! Det er ikke sluttresultatet de ønsker seg. Man er gjerne langt nyttigere som martyr.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. juni 2021 kl. 19:32.