View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Orker ikke navngi firmaene, jeg har ingen formening om jobben de gjør men med tanke på antall søknader som blir innvilget er det grunn til å tro at de skjøtter jobben sin på best mulig måte. Om jeg skriver ned navnene på foretakene så er det kanskje noen som vil finne tråden via feks google og da kan de tenke at makan til møkkafirma som spiser av støtten som egentlig skulle gått til foretaket som søker støtten. Derfor gjentar jeg heller at det er mer inn nok info i tråden til selv søke opp og finne ut av dette.

Er det verdt å betale feks tjue prosent tenker kanskje noen. Men å få hundre prosent av ingenting er ikke gevinst, og om noen faktisk har tatt seg bryet med å sette seg inn i prosessen, har funnet ut hvordan en best ordlegger seg og vet hva som må vektes i slike søknader slik at sjansene for gjennomslag og innvilgning øker så er det vel greit nok? At firmaet har tjent over 100 millioner på å skrive søknader er vel strengt tatt bare positivt, for det viser jo at de kan jobben sin?



De som startet disse selskapene var kanskje ikke en så ulik situasjon da de tok valget om å starte opp? De kunne nok ikke alt om dette de heller, men de så en mulighet og turte å satse. Risikoen er jo minimal, du trenger ikke gjøre noen kostbare investeringer, slipper å sette deg i gjeld, og du bestemmer jo selv hvor mye innsats og tid du legger ned i prosjektet.

Skal du sikte mot stjernene så må du nok leie inn folk, men det startet jo ikke opp med mange årsverk av ansatte på laget.

Det er ikke likefremt å lese korrektur, foreta språkvask osv. Fordi det også er en etablert nisje der det er endel frilancere som alt har skapt seg et navn. Så kniving om oppdrag og kanskje en litt trang start blir det kanskje uansett hvilket felt du velger å starte opp med. Og blir det nå en trang fødsel uansett så er det kanskje ikke helt galskap å satse på det området som faktisk er mulig å tjene stort på? Men det er jo ditt valg. Aldri hørt om noen som har betalt for cv, men kanskje er det et marked jeg ikke ser som du ser, og som blir en grei inntekt ved siden av studiene?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår tanken bak å sikte mot stjernene, men dette er så totalt annerledes enn det jeg studerer for. Tenkte bare noen søknader/korrektur/språkvask i måneden for å spe på litt. Jeg er ikke på en sånn plass at jeg har mulighet til å sette meg inn i en masse greier jeg kan få bruk for om rette kunden kommer inn.

Ser det er flere som tilbyr jobbsøknader og CV på nett,. Prisene varierer mellom 1700 kr - ca. 3500 kr. Dette er eks. moms. Jeg har ikke helt satt meg inn i reglene for ENK, men jeg tror at om jeg drifter på «riktig» måte og innenfor en viss omsetning, trenger jeg ikke å betale mva. Correct me if I’m wrong? Da kan jeg jo legge meg på f.eks tusenlappen, med 100% fornøydgaranti. Jeg bruker jo ikke lange tiden på søknad sånn sett, så jeg vil jo ha en viss kapasitet. Og for eks. tusen spenn pr. søknad er det ikke så mange jeg må skrive i måneden for å spe på aap litt.

Jeg fikk egentlig ideen ved at flere venner og familie har spurt meg om å lage forskjellige søknader, CV og klager. Jeg har «alltid» kunne å skrive, og fått gode tilbakemeldinger. Og at alle jeg har skrevet for har fått innvilget/medhold/ansettelse ut ifra det jeg har diktert viser jo at jeg har en viss peiling. Og jeg tror nok at det sitter noen som er villige til å betale for det. Spørsmålet er, hvor finner jeg disse? Hvilken plattform bruker jeg, og hvordan går jeg frem for å fronte dette noe uvanlige tilbudet?