View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det er flere selskaper som lever godt av slikt. Kom til å tenke på ennå et selskap etter at jeg hadde skrevet innlegget. Det andre selskapet rundet vel det dobbelte i inntekter på et år av det første jeg skrev om. Begge selskapene tar 20 prosent av det beløpet kundene evt. får i støtte av staten. Når det søkes om millioner av støttekrone i hver enkelt søknad så blir det masse penger igjen på bunnlinjen. Akkurat hvilke selskaper jeg hadde i tankene er vel ikke det som er viktig, det er mer budskapet som er viktig her. Du finner uansett navnene på selskapene om det er viktig for deg basert på det jeg har skrevet. Men det er kanskje ikke de to foretakene du bør ha fokus på men heller kanskje hvordan du kan bruke dine evner til noe langt mer enn å skrape etter småpenger?

Om du henvender deg til privatmarkedet for å hjelpe folk å anke en lånesøknad får du knapper og glansbilder for tiden din. Om du heller velger å titulere deg konsulent og sikte mot bedriftsmarkedet så får du også sugerøret ditt (inn)direkte rett ned i statens pengesekk. Det er vel ikke makspris på slike tjenester og selv om de to selskapene jeg tenkte på tar en av fem kroner av det klientene evt. får i støtte så er det andre som tar ennå mer, feks hvor hver tredje krone tilfaller konsulentselskapet.

Om du har et talent, eller noe du er god på, hvorfor skal du krige om knapper og glansbilder når du kan starte i det små og jobbe mot langt større betaling og samtidig hjelpe bedrifter å få tiltrengt kapital, FoU midler el feks skattefunn. Det er jo ikke enorme summer du investere for å kunne hjelpe bedrifter med dette. Det er bare tiden din du må investere, slik at du får satt deg grundig inn i det feltet du skal skrive søknader for klientene. Du må kontakte de som har ordningen du ønsker å melke og og faktisk finne ut av alt hva de vektlegger også må du starte prosessen med å få fanget klienter. I starten vil du jo slite med det enhver nyoppstartet bedrift sliter med, skaffe oppdrag. Men her går ting plutselig veldig kjapt og med stort moment den dagen du har konkrete ting å vise til. Nemlig at du faktisk har bidratt til at en av dine klienter har fått statlige midler.
Vis hele sitatet...
Hørtes veldig interessant ut, men det blir nok litt for ambisiøst ift. hva jeg hadde i tankene. Jeg studerer fulltid og har begrenset med tid å investere. Ser heller for meg å kunne korrigere essay, forbedre språk og flyt og utarbeide enkle søknader/CV. Jeg har ikke noe inngående kunnskap i det du nevner, så jeg stiller nok litt kort.