Tråd: Bipolar?
View Single Post
Bipolar svinger normalt sett ikke mange ganger om dagen, heller ikke fra dag til dag men går i faser på for eksempel tre måneder stabil eller nede også for eksempel to uker med mani. Noen får mani enda sjeldnere. Du skriver at du har selvmordstanker så det forteller at du er dypt deprimert, og når jeg var i den djupe myra så bærte jeg på mye indre frustrasjon som førte til et veldig ustabilt humør og energinivå likt det du beskriver. For meg høres det mer ut som depresjonen er å skylde på for svingningene dine. Passiviteten av å ligge hjemme å gråte og isolere seg gjør en også rastløs så plutselig vet du ikke hvor du skal gjøre av deg og er årvåken og full av energi.

Er det en vurderings-/inntakstime på DPS du har fått på mandag? Isåfall går det litt tid fra den til man kommer igang med faste timer og behandling desverre,men du kan be om hjelp til å komme i kontakt med det kommunale tilbudet som kalles for Rask psykisk helsehjelp som er noe du skal få i løpet av en ukes tid. Det er ikke for behandling over lang tid men gir deg noen samtaler og oppfølging for en periode sånn at du har noen å støtte deg til i ventetiden.

Mental helse er også gode å ringe når man føler alt er håpløst og trenger noen å snakke med. Telefon 116123
Sist endret av celtseus; 21. august 2020 kl. 23:31.