Tråd: Bipolar?
View Single Post
Bare for å si med en gang: jeg er ikke ute etter helsehjelp eller å få en diagnose. Spørsmålene her er av nysgjerrighet, selv om de gjelder min egen tilstand. Jeg er allerede i kontakt med professjonel helsehjelp.

Jeg går for tiden ekstremt mye opp og ned i humør. Opp til flere ganger på en dag. Går fra å være veldig nedstemt og håpløs, noen ganger sånn jeg bare ligger og gråter, til positiv og energisk. Ned-enden virker mye dypere enn opp-enden, men føler noen ganger at jeg blir unaturlig gira og energisk. Når jeg blir energisk på den måten gjør jeg ikke noe spesielt med det, får ikke ekstreme impulser eller er kongen liksom, men føler gjerne hjernen er ganske overaktiv.

Kan bipolar utarte seg på denne måten, så frekvent? Jeg vet jeg har en bestemor med bipolar, men kjenner ikke til andre i familien som har det. Er kanskje teit og unødvendig av meg å spørre om dette når jeg snart skal snakke med professjonelle, men jeg er bare blitt så nysgjerrig på hva som eventuelt kan gjøre at jeg svinger sånn hele tiden. Jeg sliter sånn med å forstå selv hva som skjer.