View Single Post
Trådstarter
19
Takk for tips. Endte med Ryzen 3600 og samme ram som i prisjaktlista.
Er vel ikke dumt med nok strøm eller er det ulemper med det? Endte med Thermaltake Smart RGB power supply unit 700 W ATX Black, for den likte poden best....lys og greier
Vet ikke helt hva modulær strømforsyning er?
Går nok for 500 gb på disk ja. Kan man bruke annet enn 2.5 " i et kabinett?

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Bruk Prisjakt, mye enklere å lage lister. Jeg hadde valgt hovedkort med innebygget WiFi. Ryzen 3600 vil være bedre til gaming enn 2700X. De nye 3100 og 3200X er gode alternativer og billigere, men ikke på markedet enda. Hadde valgt 3200Mhz RAM. 700W er skikkelig overkill strømforsyning. 500-600W holder plenty. Synes også modulær strømforsyning er vel verdt pengene. Enklere å bygge, mindre kluss i kabinettet. Pirat Windows eller kjøp OEM nøkkel.

Forslag: https://classic.prisjakt.no/list.php?l=643666&view=c

Kan vurdere å gå ned til 500GB SSD og spare 500, kan kjøpe harddisk senere.
Dere burde også vurdere M-ATX PC, om han skal ha den med seg til venner/på LAN. Koster ikke noe ekstra
Vis hele sitatet...
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Til ryzen må man ha MINST 3200Mhz ram etter min mening. Ryzen elsker raskt minne, 3200mhz er "sweet spottet" for ytelse vs pris. Dette gjelder alle ryzen prosessorer. Har man mindre hastighet en 3200mhz går det drastisk utover ytelse.
3600 eller 3700x er et bedre valg, men det ser jeg har blitt foreslått allerede.

Ser du ikke har lagt til kjøler, velg en luftkjøler av god kvalitet. Dark rock pro 3/4 eller en noctua DH15 er gode kjølere. En AIO vannkjøler holder ikke for alltid, det gjør en luftkjøler.

Når dere setter opp PCen så ville jeg trekt egen nettverkskabel, det er 100% verdt det. Trådløst nett er BALLE til gaming. Spesielt såpass kompetativt spill som fortnite. Da slipper du irritert sønn som taper pga trådløst nett med forsinkelser aka lag.

Skjermkortet er greit til fortnite, men han vil trenge noe bedre etterhvert. Anbefaler å følge med på finn etter brukte 1080ti'er. Gode valg er Asus, evga eller gigabyte til den generasjonen. Finner du en til en god pris har han et skjermkort som burde holde noen år.

Har du flere spørsmål kan jeg hjelpe deg her eller på pm, har god peiling på hardware.
Vis hele sitatet...
hAr sendt pm, takk for hjelp allerede
Sist endret av Drajnyrb; 26. april 2020 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.