View Single Post
Sitat av Svartbak Vis innlegg
Ja, og?

Utroskap kan oppleves som et alvorlig tillitsbrudd.
Hvilke forhold som egentlig er det naturlige for mennesker, er irrelevant i denne sammenhengen.
Dette framstår bare som mental gymnastikk i et forsøk på en avledningsmanøver.
En rettferdiggjøring og forminsking av den potensielle skaden av utroskap.

Hvorfor?



Bortsett fra en selv?

The Nile, not just a river in Egypt.



Det beviser ingenting bortsett fra at TS besitter samvittighet.
Og at dette kanskje ikke var så ren en impulshandling som TS prøver å få oss til å tro.

Gode tanker og gode ord, kvalifiserer deg ikke automatisk til Godt Menneske-status.
Dårlig samvittighet betyr nix og nada hvis du ikke handler deretter.
Enkelte bruker hele livet på å ha dårlig samvittighet for alle de rævva tingene de til stadighet gjør mot andre.



Narsissister er også gode på å forminske og normalisere skaden de volder andre.
Vis hele sitatet...
Verden blir ikke bedre av at vi tråkker på de som alerede har fallt å ligger nede mens de ber om nåde.

Relatert til monogami, så peker mye i retning av at røttene fra puritansk kristendom har forplantet seg inn i kulturen vår og etablert fastlåste tankemønster.

Uansett hvordan vi fordømmer dette, så tror jeg både meg og deg(om du er vanlig heteroifil) ville hatt store problemer impulskontrollen dersom en modell av et kvinnfolk ba oss knulle dem rett ut av det blå. Det samme ville de aller fleste kvinner om det kom en Johny Depp som ville pare seg med dem. Ellers kan utroskap i langvarige forhold ha svært mange grunner. Det går fint ann å nyansere tematikken utroskap bittelitt mer en de fleste her i tråden.

Ellers er jeg veldig enig i at utroskap er en uting, og bør absolutt ikke forekomme. Men mennesker gjør feil, og lærer tråstarter av feilen tror jeg damen han er sammen med er mest tjent med å ikke vite noe. Og det samme med han om han vil gå videre med damen han har sterke følelser for damen han er sammen med.

For og si det slik, så har jeg opplevd begge deler. En gang jeg sveik ei jeg var sammen med. Det var en forferdelig følelse. Grunnen til at jeg ikke fortalte det var at min eks som var utro mot meg mangfoldige år i forveien fortalte det. Det kan få sterke psykiske ettervikrninger som er værre en og forskåne henne for det.
Sist endret av pipestilk; 14. november 2019 kl. 22:24.