View Single Post
Spør deg selv, hva ville du valgt utav en fantastisk personlighet eller et hærlig utseende?
Hva tjener man egentlig på å ha et bra utseende? Det ENESTE man tjener på det, er at andre synes du er fin. Du kan ikke oppnå noe med et utseende. Du får deg ikke jobb med utseende(Normalt sett), folk vil ikke være vennen din bare på grunn av at du er fin!

Hva tjener du på en god personlighet? Mennesker liker deg, og vil ha deg rundt seg da du bringer glede i livene deres. Jeg jobber hele tiden med meg selv for å få personligheten min bedre, slik jeg vil at jeg selv skal være. Det er ikke lett, men sakte men sikkert klarer man å forme seg selv til den personen man vil bli.
For meg er det å stifte nye bekjentskaper en av de store gledene i livet. Jeg kan finne på å gå bort til ukjente personer og bare begynne å snakke og slå av en prat, man må jo se ann settingen da. Bor på en turistperle, og hver sommer kjører jeg en god del turister, bare fordi jeg synes det er trivelig å bli kjent med folk fra forskjellige kulturer! Har per dags dato stående tilbud om å komme å overnatte hos et antall mennesker i forskjellige land, som jeg har blitt kjent med for eksempel av å plukke opp haikere. Dette er alt fra gamle ektepar, unge kjærestepar, kompis- og veninnegjenger.
Personligheten min er livlig, jeg er veldig hyggelig, humoristisk, og mange jeg kjenner kaller meg rar(men på en god måte). Jeg er komfortabel med meg selv, som gjør at jeg ofte gjør eller sier "rare" ting. Dette igjen resulterer i at folk føler seg komfortabel rundt meg, da de fort skjønner at de kan være seg selv rundt meg.

Hvorfor skriver jeg dette, hva er poenget mitt?
For å ha et innholdsrikt og lykkelig liv, så må du skjønne at utseende kan ikke ordne det for deg! Det er det kun du som kan, det vil si personligheten din. Og ja selvfølgelig kan man ha begge deler, utseende og personlighet. Ingen eller svært få mennesker velger å bygge relasjoner basert på utseende. Dette er det kun en eventuell kjæreste som gjør, og denne kjæresten vektlegger ikke utseende like mye som personligheten din.

Ta meg som eksempel. På en god dag er jeg kanskje 7/10 mens på en dårlig 5/10 utseendemessig. Dette har aldri plaget meg, og det plaget meg enda mindre da jeg fant ut at utseende betyr faktisk enda mindre enn jeg trodde. Jenter bryr seg fint lite om utseende sålenge du har en god personlighet å by på! Jeg har forsket litt på dette, som å for eksempel stille på date i sløkkisklær, ustelt hår osv.. (Men god hygiene må man ha!) og jeg har aldri hatt problemer med å få en date nummer 2. Samme som at jeg har fått jobben hver gang jeg har vært på et jobbinervju, uten unntak! Jeg håper du begynner å se nå at veien til lykke ligger ikke i hvordan du ser ut, det er personligheten din som avgjør om folk liker deg eller ikke, og kun det!

Vi mennesker er så opptatt av hva andre syns om oss, men hva syns du egentlig om deg selv, din helt ærlige mening om deg selv! Da tar du bort alle normer om hvordan ting skal/burde være, studer deg selv, så tror jeg du finner ut at du er ikke så ille som du tror. Husk at det er ikke alle av oss som liker "det perfekte utseende". Selv syns jeg noe av det fineste med en jente kan være sånner "flaws", som for eksempel et fødselsmerke i ansiktet, arr, en stor føflekk på en "ugunstig" plass. Eller kanskje at de ekstra kg ikke ser så ille ut, bare fordi samfunnet mener du skal være syltynn, men at de ekstra kg heller gir kroppen din en fin form.