View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for et godt innlegg, Nether. Vet du hva? VIRKELIG TAKK!
Jeg har aldri sett det på den måten. Altså, at andre egentlig er fullestendig likegyldig til hvordan jeg ser ut. Jeg tror hele tiden at alle analyserer meg, at jeg må prestere, se presentabel ut og ha en fin utstråling. Her jeg bor på sykehuset, har vi felles måltider og diverse aktiviteter. Hvis jeg ikke rekker å stelle og sminke meg før felles frokost, våger jeg ikke å delta. Veldig få av medpasientene har sett meg uten sminke, og jeg er redd for å se eventuelle reaksjoner om jeg en dag skulle dukket opp uten sminke da jeg selv føler utseendet mitt har drastiske forskjeller med/uten sminke. Det er ikke det at jeg selv synes jeg er stygg usminket, men jeg er overbevist om at alle andre synes det.

Fra nå av skal jeg virkelig prøve mitt beste på å overbevise meg selv om at ingen egentlig bryr seg om hvordan jeg ser ut, når mine negative tankemønstre begynner å ta over. And please know, du er årsaken til at jeg forsto dette.

Når det kommer til sosiale medier er jeg veldig "avhengig" av å følge med på andre, men tør ikke å legge ut noe selv. Har konto på både fb og insta, men har ikke et eneste bilde av meg selv, og er livredd for at andre skal legge ut av meg. Hvis noen gjør det, blir jeg uvel og ber dem slette umiddelbart. Når jeg har bursdag pleier jeg å deaktivere profilen min, for å slippe at venner poster på veggen min. Jeg hater å bli tatt bilde av, selv familiebilder pleier jeg ikke å delta på. Det er så trist, synes jeg.

Vil også nevne at det ikke kun er utseendet mitt jeg har varierende meninger om. Personligheten min og meg som menneske, som venn, som familiemedlem og så videre. Har veldig destruktive tanker som at jeg aldri strekker til, ikke er hva folk forventer og trenger, og at jeg bare irriterer andre/er en byrde.

Er i skrivende stund veldig optimistisk til at tilfrisking og forbedring vil skje, men imorgen kan denne optimismen være borte og hodet mitt vil være dominert av selvmordstanker. Skal ikke sippe mer nå. Takk for svar, uansett.