View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjer dette uansett avstand fra speil/vindu/mobil/kamera når du ser deg selv, og føler at du er stygg?

Jeg har nemlig hatt litt av samme greia selv, og jeg kom fram til at jo nærmere jeg så meg selv jo verre ble selvbildet. For meg var problemet at når jeg så meg selv så kunne jeg se alle feil og mangler, men kun fordi jeg har hatt min kropp i langt over 20 år og vet om alle avvik, både på det ytre og det indre.

Jeg har ingen fasit da jeg enda sliter med selvbildet på en daglig basis, men for speil/refleksjoner/bilder prøver jeg og se på meg selv som en fremmed. Uten viten om fortid og personlighet. Det har iallefall hjulpet meg litt =) Ønsker deg lykke til. Å leve med dårlig selvibilde og samtidig være sin egen største kritiker på det ytre og indre vil slite deg ut i lengden hvor du du i verste fall enten bryter fri eller mister deg selv fullstendig.

Bare husk at det finnes ingen mal eller standard når det kommer til menneskerasen. Vi er alle like stygge/pene. Det handler om øynene som ser =)