View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Jeg er ikke helt overbevist, selv om jeg støtter initativet. Du burde fått det bekreftet at det faktisk fungerer, før du lanserer appen. Det burde blitt testet om folk faktisk ble utmeldt, før den ble gjort public.

Jeg er fortsatt ikke utmeldt, og jeg brukte både versjon 1.0 og 2.0 av utmelding.no.

Dette er snakk om en kar som sier at de kunne bli godkjent.

Men for all del, hvis det funker så er det super cred. Tror media er litt lei av dette nå, siden det aldri ble noe ordentlig løsning på saken.
Vis hele sitatet...
Flere punkter her:

1. Ut av cirka 5000 mennesker i "runde 1" aksepterte Kirken utmeldinger fra anslagsvis cirka 500 av disse umiddelbart. Det var først når vi passerte 1000 utmeldinger at Kirken begynte å bli vanskelig, sannsynligvis fordi de skjønte at dette fort kunne bære galt av sted. Da løp Kirken til "pappa" Kulturdepartementet og mente plutselig at utmeldingene var ugyldige.

Videre fikk alle de øvrige personene (3-4000 stk) tilsendt et ferdig utfyllt utmeldingsformular i posten fra Kirken; så helt dødfødt var jo ikke "runde 1" uansett?

2. Dette prosjektet har aldri utelukkende handlet om å få folk meldt ut - det har vært like viktig å sette fokus på Kirken sin oppførsel og utmeldingspraksis. Når saken - bare i runde 1 - ble omtalt på NRK.no, TV2.no, SOL, Stavanger Aftenblad, Vårt Land +++, så var jeg egentlig allerede da fornøyd - et soleklart delmål var oppnådd.

3. I "runde 2" har det vært viktig for meg å fortsette fokuset på Kirkens utmeldingspraksis. Ved å lage en app som etterfølger alle kravene deres, så vil de se enda latterligere ut dersom de nå igjen avviser den.

I tillegg har jeg i mellomtiden opprettet en egen interesseorganisasjon. Dette har jeg selvfølgelig en baktanke med; stikkordet her er "rettslig interesse". Jeg går ikke så mye mer inn på dette her, men dersom kirken igjen avviser validiteten av utmeldingene, så har jeg en veldig tydelig definert "Plan B" for dette scenarioet - som vil få "runde 2" til å fortone seg som en ren dans på roser for Kirkens vedkommende (dersom vi diskuterer dette i en senere tråd, så kaller jeg plan B "Operasjon Descartes").

4. Ref. det med at mediene nå er "fornøyd", så har flere av mediene (jeg kommuniserer jo nært med de) meldt om klikkrekorder på sakene om Utmelding.no og Kirken - så jeg tror heller ikke deres interesse er helt mettet enda.
Sist endret av Stormen; 13. januar 2015 kl. 21:49.