View Single Post
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Jeg er ikke helt overbevist, selv om jeg støtter initativet. Du burde fått det bekreftet at det faktisk fungerer, før du lanserer appen. Det burde blitt testet om folk faktisk ble utmeldt, før den ble gjort public.
Vis hele sitatet...
Problemet er at kirken har gått imot alt av data- og jusseksperter har kommet med. Et navnetrekk er like lett å forfalske som en e-postaddresse, men av en eller annen grunn har kirken påberopt seg særdeles stor kompetanse innen sikkerhet og avvist dette. Det aller meste her i livet kan man melde seg ut av ved å sende en epost med fødsels- og personnummer - hvorfor skulle ikke kirken som beviselig har ført inn flere medlemmer enn de har godta det?

For øvrig så har flere blitt utmeldt av versjon 1, hvorfor din ikke har blitt godtatt kan kun kirken svare for. Spørsmålet er også hvor godt det ville fungert om Stormen hadde gått ut og sagt "hei dere, jeg håper vi kan få kirken til å godta elektronisk utmelding, hvis de er så greie". Da fungerer det bedre å slå i bordet og si at dette skal godtas - noe som nevnt fagpersoner har sagt seg enig i. Kirkens inkompetanse (eller inbilte kompetanse) er ingen annens skyld enn deres.