Tråd: Groguide
View Single Post
LoveToGrow's Avatar
Trådstarter
755
Sitat av lassaron
har lest mye på denne tråden og har lenge vurdert å gro litt grønnsaker til eget bruk.
når jeg først skal gjøre d skal jeg gjøre det ordentlig. har oppsettet og alt klart på papir hvordan ting skal gjøres. det er bare hvilken strain jeg skal velge som er problemet. mye fint å velge mellom.

LoveToGrow: lurte på om du kunne hjelpe meg å vurdere denne. rød libaneser har bestandig slådd ann i min bok ivertfall.. lurer bare på om den er vannskelig for en nybegynner å få til.
http://rygegrej.dk/product_info.php?products_id=1328 <--
Vis hele sitatet...
Kult at du har tatt deg tid til å skrive ned oppsettet før du starter, fortsett trenden med å skrive en grologg, nummerer plantene og ta 5-10 stiklinger av hver plante du blomstrer og den som gir mest, smaker best, og blir fort ferdig er jo den du vil videreføre som morplante=)

Uansett, den strainen du har funnet, ser jo passende bra ut, visstnok skal THC(cannabiode)-nivå ligge på 20-22% Noe som er passer den som trenger en potent bud=) Den skal visstnok også gjøre seg ferdig på 40-50 dager noe som er imponerende, om selve frøene er like imponerende som beskrivelsen

Det er jo et kult genetisk trekk at de blir røde seint på høsten(slutten av blomstringperioden), men dette er ofte byttet ut med andre goder en plante kan besitte.

Virker også som det er en 100% Indica uten å kunne si dette sikkert, noe som betyr at du vil bli stein, tung, trøtt og slapp. Om du ønsker en høy og aktiv følselse med en høyere medisinsk effekt må du over i Sativa strainene og disse vil bruke vesentlig lengere tid på å gjøre seg ferdig, men de er vel verdt det om du spør meg=) F.eks NorthernLights#5XHaze er en av de få vellykkede 50/50(Indica/Sativa) strainsene og er en av de beste strainsene jeg har vært borti, men den krever endel erfaring.

Ellers virker den strainen du har sett deg ut mer en god nok, pluss lett nok for en nybegynner=) Men du kommer ikke unna et forslag om å sjekke ut Northern Lights #5 og Northern Lights #2, NL #5 er en av de strainsene jeg har mest erfaring med, og den er bortimot øverst på lista over all-time strains for meg.

Det som er spennende med disse plantene er deres vilje og egenskap til å vise resultater etter jord,vann og miljø, etterhvert som du holder på med dette, vil selve dyrke-prosessen være vel så underholdende som det ferdige resultatet, du vil bli engasjert over hvordan denne planten forandre seg etter hvilken pleie den får og hvor mye du faktisk kan få ut av en plante, for ikke å snakke om hvilket potensiale denne planten har og på hvor mange bruksområder denne planten faktisk kan brukes!

Det neste for en som deg, (som liker å tenke over ting, skrive ned og skriver logger) vil være å lage dine egne strains, dette kan virke avansert i begynnelsen, men etter noen runder med gode avlinger og endel lesing og du vil kunne ende med å forvandle dine 22% THC (cannabioder) helt opp til, ja jeg har faktisk målt indevider med helt opp i 40%

Lykke til!
Sist endret av LoveToGrow; 27. mai 2008 kl. 19:50.