Tråd: Ruterproblem
View Single Post
Sitat av FranZe Vis innlegg
Joda, en kan jo kalle det hva en vil, men kurant vil jeg ikke si det er hvis det er så mange årsaker til hva som kan være problemet at en ikke finner ut av det. Så topper det seg bare helt når det heter Jensen.. Kan jo være de har kommet seg men tidligere var det helt katastrofe.

Men litt av poenget er at en opplever mange flere problemer når/hvis en velger å kjøre alt trådløst. Men selvfølgelig, det er jo mange som er fornøyd med det, så er det enkelte som opplever en god del problemer med det og ikke finner ut av hva og hvor. Ble litt lei tidligere av å prøve å finne ut av hva årsakene var og tok imot ett tips om å kjøre kablet ut til hvert AP. Fikk tips om at Unifi var tingen å gå for så gjorde nå det i ett forsøk om å få det bra. Begynte med 2 AP'er. I lengden var/er det som natt og dag. Ja, det har kostet noen kroner men nettet i huset her blir brukt så mye at det har vært verdt det.




Det finnes flere veier til rom, så får en nesten vurdere selv hvilken vei en vil ta. Jeg fant i alle fall min og er meget fornøyd med den. Er ingen tvil om at jeg personlig heller hadde valgt 2 stk Unifi ac lite'er fremfor enhver rimelig "2-pack Mesh" pakkeløsning, i noenlunde samme prisklasse (1700kr ca). For de som ikke gidder å bruke noe tid på oppsett eller ikke tåler å se en lednings-stump så forstår jeg at det er veldig lettvint å gå for den enkleste løsningen, som er oppe å gå på 2 minutter. Det kan en fort få igjen for senere. Jeg ville ikke være den personen som ble ropt/sett på på lørdagskvelden da vi sitter og ser på TV over nettet, og det hakker eller detter ut. Derfor jeg gikk for den løsningen som jeg gjorde. Det var rett og slett en prioritering.
Vis hele sitatet...
Vi har opplevd akkurat det samme, og løste det på akkurat samme måte, med akkurat samme produsent. Jeg kjører POE på aksesspunktene, og har nettopp begynt å kjøre det på fiberkonverteren fra Telenor også, bare fordi jeg kan.